אחרי כל השנים. משפחת לוחם מחתרת הולנדי ממלחמת העולם השנייה שנהרג במחנה ריכוז נאצי, קיבלה לאחרונה מכתב פרידה שהוא שלח להם לפני שבעה עשורים.



פיטר ויל כתב מכתב פרידה לאשתו וששת בניו זמן קצר לפני שגורש למחנה ריכוז בשנת 1944 על ידי שוביו הנאצים. המכתב לא נמסר למשפחה עד לשנה זו, כאשר ידיד משפחה הבחין בארנק השייך לויל בעת גלישה בארכיון המתעד את גורלם של קורבנות נאצים באינטרנט.



התגלית שהובילה להחזרתו של הארנק, שלא הכיל רק את המכתב אלא גם תמונות, נמסרה מהארכיון של שירות האיתור הבינלאומי.



"זה היה מאוד מרגש עבורנו. זה לא משהו שאתה מצפה לו", אמר אחד מבניו של פיטר, יופ , שהיה רק בן עשר כשאביו נתפס. "אין סוף לסיפור בשבילנו, הוא תמיד נמצא במחשבות שלנו", הוא אמר. משפחתו של פיטר לא ציפתה למצוא כל חפצים אישיים שלו אחרי שחלק מחפציו הוחזרו להם עוד בשנת 1949, בין היתר טבעת הנישואים שלו, ספר התנ"ך ועט נובע.



אחרי כל השנים התברר שהארנק שלו צורף בטעות לשמו של לוחם אחר. במהלך השנים, בניו של פיטר התחקו אחר החיים של אביהם והוציאו עליו ספר. הם גילו שאביהם שהיה מפקח בשר, עזר לטייסים של בעלות הברית לברוח לאחר שמטוסם הופל והוא הסתיר אותם בבית מטבחיים נטוש.



לאחר שהם גילו את המידע הזה, הבנים הגדולים נזכרו שאביהם היה לעתים קרובות עומד על המרפסת, מחזיק במשקפת, צופה על התקיפות האוויריות ולאחר מכן נעלם. אביהם נעצר בניימכן בדצמבר 1943 ונהרג בימים האחרונים של המלחמה בשנת 1945.