מתקפת הטרור הגדולה ביותר שידעה צרפת: 128 בני אדם נהרגו במתקפה משולבת בעיר פריז, אירוע ירי התרחש במועדון במרכז העיר ופיצוץ נשמע סמוך לאצטדיון סטאד דה פראנס בזמן משחק. כך דווחו בכלי התקשורת בצרפת.


המשטרה הודיעה על שבעה מוקדים של ירי ובפיצוצים בבירה הצרפתית. כשישים בני אדם הוחזקו כבני ערובה באולם מופעים בשם "באטאקלן" בעיר. שעה אחרי תחילתו של מופע רוק של להקה מקליפורניה שנקראת "איגלס אוף דת' מטאל", אדם אחד או שניים נכנסו למקום והחלו לירות באוויר. כלי התקשורת במדינה דיווחו כי עשרות בני ערובה פונו מהמקום, מאוחר יותר סיימו הכוחות המיוחדים של צרפת את האירוע והרגו שני מחבלים. 

200 חיילים ושוטרים צרפתים נפרסו ברחבי הרובע בו התרחש הפיגוע והחלו במצור על התאטרון. בני ערובה דיווחו בהודעות שהעלו ברשתות החברתיות כי הם עדיין לכודים בידי המחבלים בתוך אולם באטאקלן והתחננו בפני כוחות הביטחון לפרוץ למקום משום שהטרוריסטים מבצעים טבח ואינם מעוניינים להחזיק בבני ערובה.
 
הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד ושר הפנים, שנכחו במשחק הכדורגל, נלקחו למקום מבטחים. לאחר מכן נודע כי הולנד כינס את הקבינט לישיבת חירום בעקבות מתקפת הטרור.




הציוץ של בנג'מין קזנוב. צילום: טוויטר

הגולש בנג'מין קזנוב כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני נמצא בבאטאקלן, אני פצוע קשה. המשטרה חייבת לפרוץ הנה מיד. עדיין יש פה ניצולים. הם רוצחים אותנו אחד אחד". בציוץ מאוחר יותר הוסיף קזנוב: "אני חי. רק שריטות. טבח. גופות בכל מקום".


מצב חירום

נשיא צרפת פרנסואה הולנד נשא נאום לעם הצרפתי וקרא לשמור על קור רוח: "אזרחי צרפת, הפעולה נגד הטרור טרם נסתיימה. עלינו להישאר מאוחדים ולשמור על קור רוח. על צרפת להיות חזקה, אנו ננצח את הטרור. תחי צרפת".
 

בתום ישיבת קבינט מיוחדת הכריז הנשיא על מצב חירום במדינה ועל סגירת הגבולות עד תום הפעולה נגד הטרור. עוצר הוכרז בחלקים של העיר פריז.




נשיא ארה"ה ברק אובמה נשא נאום ואמר: "נעשה את כל מה שצריך לעבוד עם הממשל הצרפתי כדי לתפוס את מאות רשתות שמנסות לפגוע בעמינו, תפילותינו עם המשפחות, האירוע עדיין נמצא בעיצומו. דיברתי עם פרנסואה לקראת הפגישה של ה-G20. נעזור לעם הצרפתי. זה מצב שובר לב וחווינו מצבים דומים. תמיד סמכנו על העם הצרפתי שיהיו לצידנו ואנחנו נהיה כעת לצידם. כעת ישנה פעילות אקטיבית בפריז אז ניתן לרשויות לעשות אותה".



רגע הפיצוץ נשמע במהלך משחק הכדורגל: