עכשיו זה רשמי: ארגון דאעש לקח אחריות למתקפה הרצחנית בפריז, שבה נהרגו לפחות 127 בני אדם. במקביל, פרסם הארגון סרטון ובו נראה לוחם שלו מאיים על צרפת מפני פיגועים בשטחה. ככל הנראה מדובר בסרטון שצולם בחודש אוגוסט האחרון. "כל עוד תמשיכו להפציץ אותנו, אתם לא תחיו בשלום", אמר אותו לוחם בסרטון שקרא למוסלמים צרפתים לבצע פיגועים.

פרשן פוקס מגלה שבתו נמצאת בלב מתקפת הטרור

הטור של בן כספית: תושבי פריז, ברוכים הבאים למזרח התיכון הצרפתי

 
"אם אתה כנה באמונתך באללה ואין ביכולתך לבצע את 'היג'רה', אז תפעל בתוך צרפת, הטל בהם טרור ואל תיתן להם לישון מתוך פחד ואימה. יש נשק ומכוניות זמינים, ויש מטרות שמחכות להפגע, אפילו יש רעל בהישג יד", אומר לוחם דאעש בסרטון. "אז הרעל את המים והמזון של לפחות אוייב אחד של אללה, הרגו אותם ותירקו בפניהם ודרסו אותם במכוניותיכם, עשו ככל שאתם יכולים כדי להשפיל אותם, כי רק לזאת הם ראויים". 

במקביל, נשיא צרפת פרנסואה הולנד נשא נאום לאומה מארמון האליזה ואמר כי צרפת תנצח במלחמה בטרור והוא כבר יודע מי אחראי לה - דאעש. "המדינה האסלאמית פתחה במלחמה נגד צרפת",  אמר  הולנד. עם זאת, הולנד הבהיר כי צרפת לא תיכנע בפני דאעש: "צרפת חזקה וגם אם היא נפצעה היא תקום. כאב הלב הזה יחזק אותנו". 

לדברי הולנד, המתקפות תוכננו ואורגנו מחוץ לצרפת עם סיוע פנימי. הוא אמר כי כוחות הביטחון והצבא יתפרסו בצרפת בעקבות ההתקפה הבוטה והאלימה. "נשתמש בכל האמצעים הקיימים ברשותנו כדי לשמור על ביטחון המדינה ואזרחיה וכדי לנטרל את הטרור, יחד עם מדינות נוספות שגם הן מאוימות מהטרור".