בין אלפי האנשים ששהו אמש קרוב למוקדי הפיצוצים בפריז אמש, היה גם גיא צוקרמן, ישראלי אשר עובד בצרפת וראה את כל הארוע קורה מול עיניו. בשיחה עם מעריב אונליין, סיפר על הכאוס ששרר ברחבי הבירה הצרפתית, ולחשש הגדול של כוחות הביטחון.



"הגעתי לפריז אתמול לענייני עבודה. אני עובד בשביל חברת טלוויזיה צרפתית. המשרדים שלהם נמצאים ברחוב סמוך לאירוע", סיפר צוקרמן. "המועדון נמצא בפינת הרחוב. הייתי במשרד וחלק מהחבר'ה שעובדים רצו ללכת להופעה. לי לא התחשק, אז התכוונתי ללכת למלון שנמצא 30 מטר משם. כשהתחלתי ללכת ראיתי את ההמולה, אנשים בורחים לכל עבר ואני כמו ישראלי טוב רצתי לכיוון המקום. שמעתי יריות כמו מכונות ירייה מתוך המועדון. היה נשמע כאילו הם זורקים רימונים בפנים".

"המשטרה שהייתה שם הייתה כל כך חסרת אונים. השוטרים היו חמושים מכף רגל ועד ראש אבל נראה שהם מפחדים לעשות משהו. הם רק כיוונו את התנועה. אחר כך הגיעה המשטרה "של המבוגרים" ואז נשמעו כמה פיצוצים, בדיעבד הבנתי שזה האנשים עם חגורות הנפץ. כל הזמן יצאו אנשים מתוך הבניין. הם ברחו מאחורה. ראיתי אנשים בורחים מהחלונות. לי היה נראה כמו נצח אבל אחר כך הבנתי שזה היה כ-20 דקות. הכל הסתיים כשהמחבלים בפנים פוצצו את עצמם והתחילו להיכנס כוחות ולחלץ פצועים. שיירה של אמבולנסים.

צוקרמן טוען כי הצרפתים עכשיו מתחילים להפנים את מה שקורה שם: "אני חושב שהם פה חיים בסרט. אין אנשים ברחובות. כולם ספונים בבתיהם. רק תקשורת. בינתיים אי אפשר להגיע למשרדים כי הרחוב סגור. מקווה שעוד מעט יפתחו. אני לא זז מפה. לא רוצה להפסיד את האקשן. יכול להיות שאצטרך להאריך את השהות שלי פה כי לא עבדנו היום. אנחנו הישראלים פחות מתרגשים מדבר כזה. הם פה בהלם".

טור מיוחד של בן כספית: פריז, ברוכה הבאה למזה"ת הצרפתי