שר החוץ ההונגרי, פיטר סייארטו אמר היום (שני) כי הוא מתנגד להנחיות "חסרות ההיגיון", לפיהן יש לסמן בתוויות מיוחדות מוצרים מן הגדה המערבית והגולן. שר החוץ ההונגרי, שהגיע לביקור של 24 שעות בישראל, אמר את דבריו בכנס של המועצה הישראלית ליחסי חוץ. הוא ביקר את החלטת האיחוד האירופי לסימון המוצרים, ואמר כי היא לא תתרום לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. כמו כן אמר כי ההחלטה יכולה לגרום יותר נזק מתועלת. 


בתחילת נאומו בכנס אמר סייארטו כי הוא יהיה "כנה וגלוי", וסיפר כי העמדה של הונגריה, אותה הבהיר ברחבי אירופה, מעוררת התקפה כבדה וביקורת רבה. "אנחנו חייבות לספר על הדברים כפי שהם", הדגיש", "בייחוד בתקופה של משבר, אחרת לא נגיע לפתרון". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לשר ההונגרי על התמיכה בישראל ואמר: "תודה על הצהרתך הנחרצת נגד סימון המוצרים, מדובר בעמדה הנכונה והערכית ואנחנו מערכים את זה".  
 
כמו כן התייחס השר לפיגוע הקשה בפריז ואמר כי "מדובר בקריאת השכמה לכל פוליטיקאי אירופאי". עוד הוסיף: "אנחנו חייבים לשלוט בגבולות שלנו, ולנהל את מדיניות ההגירה, ולא לאפשר לפליטים להציף אותנו". השר עדכן את נתניהו לגבי האתגרים הגדולים העומדים בפני אירופה, בניהם ההגירה המסיבית מהמזרח התיכון לתוך מרכז אירופה. שני האישים דנו על הצרכים הביטחוניים של שתי המדינות כנגד השינויים הדרמטיים המתרחשים במזרח התיכון ובאירופה.
 
כזכור, הונגריה היתה נתונה למתקפה מצד מדינות אירופיות רבות בשל אי הסכמתה לקלוט מעבר לכמות קטנה של פליטים מוסלמים. הונגריה מתנגדת לקליטת פליטים ואף הקטינה למינימום את האפשרויות שלהם לקבל זכויות סוציאליות.