סינתיה פיין, המדאם המפורסמת ביותר בבריטניה שאירחה בבית הבושת בשנות ה־70 וה־80 חברי פרלמנט ואנשי דת והיוותה השראה לשני סרטי קולנוע, הלכה לעולמה בגיל 82.



פיין, שהייתה מוכרת בכינוי מדאם סין, התפרסמה לראשונה בשנת 1978 כשהמשטרה פשטה על בית הבושת שהפעילה בביתה בשכונת סטריטהאם שבדרום מערב לונדון בעיצומה של מסיבת מין, שבה שילמו קשישים עם תלושי המזון שלהם עבור מכות בישבן מנשים צעירות.



"במשך חודשים לאחר מכן כתבה התקשורת שתורים של אנשים בגיל העמידה ואנשים זקנים המתינו בתור להחליף את תלושי ארוחת הצהריים שלהם תמורת מזון, משקה, שיחה ידידותית, הופעות סטריפטיז וטיול לקומה העליונה עם נערה לפי בחירתם", אמרה פיין, "כמרים, חברי פרלמנט ועורכי דין היו בין מי שהחשיבו אותי למארחת הטובה ביותר בלונדון".



בעקבות הפשיטה הועמדה פיין למשפט ונידונה ל־18 חודשי מאסר בפועל על הפעלת בית בושת, אולם לאחר שהגישה ערעור קוצר עונשה לשישה חודשים והיא חויבה לשלם קנס כספי, ובפועל ריצתה ארבעה חודשי מאסר בכלא.



שבע שנים לאחר מכן הועמדה פיין למשפט לאחר שנתפסה שוב עורכת מסיבה בבית הבושת שלה. היא זוכתה מתשעה סעיפים של הפעלת פרוצות בביתה, אולם בעקבות זאת סיימה את הקריירה שלה כמארחת. "זה ניצחון לשכל הישר", אמרה אחרי הפסיקה, "אבל אני חייבת לומר שזה גרם לי להפסיק לארגן מסיבות".



בתום המשפט שנמשך 13 יום דווח כי פיין שלחה לשופט בריאן פריור עותק של ספרה האוטוביוגרפי "מדאם אנגליה" בליווי הקדשה: "אני מקווה שהספר הזה ירחיב את חייך הסגורים למדי".



עם סיום הקריירה בבית הבושת הצהירה פיין שהיא מתכוונת להפוך לחברת פרלמנט כדי לקדם את שינוי חוקי המין בממלכה. אולם שני הניסיונות שלה בשנים 1988 ו־1992 הסתיימו בכישלון - היא לא השיגה אף אחוז אחד מהקולות.



סיפור חייה של פיין סיפק השראה לשני סרטי קולנוע שיצאו לאקרנים בשנת 1987. בסרט "הלוואי שהיית פה" גילמה אמילי לויד את פיין בנערותה, והשחקנית ג'ולי וולטרס גילמה את שנותיה הבוגרות של המדאם בסרט "שירותים אישיים".



חבר המשפחה קווין הורקין אמר אתמול כי פיין הייתה "אוצר לאומי" ו"אב טיפוס צבעוני וקיצוני של חריגות אנגלית". "היא הייתה אדם עם לב גדול. היא הייתה מישהו שיישם את האמרה 'מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל'", אמר, "היא הייתה מישהי שוודאי תהיה חסרה לכל מי שהכיר אותה".