מתקפת טרור בבירת מאלי. חמושים פתחו היום (שישי) בהתקפה על מלון "רדיסון בלו" בעיר במקו בבאלי. לטענת מקור ביטחוני "כנראה שזה ניסיון לחטיפת בני ערובה. המשטרה נמצאת שם והאזור נסגר". כעשרה חמושים החזיקו 170 בני ערובה: 140 תיירים ו-30 אנשי צוות. 15 מהחטופים שוחררו לאחר שציטטו פסוקים מהקוראן ו-80 מבני הערובה שוחררו מספר שעות לאחר מכן. עד כה ידוע על שלושה הרוגים במתקפה על המלון: שני אזרחי מאלי ואזרח צרפתי.



אף ארגון עוד לא לקח אחריות על הפיגוע. ידוע שבין בני הערובה יש אזרחים צרפתים, ביניהם אנשי צוות של חברת התעופה "אייר פראנס", אזרחים בלגים ושבעה סינים. שלושה מתוך שבעה אנשי צוות של חברת התעופה הטורקית "טורקיש איירליינס", הצליחו להימלט מהמלון. עוד לא ידוע האם הם שוחררו או ברחו בכוחות עצמם.



במלון ה"רדיסון בלו" יש 190 חדרים והוא ממוקם ממערב למרכז העיר בשכונה שהיא ביתם של משרדי ממשלה ודיפלומטים. יריות מנשק אוטומטי נשמעו במלון לאחר שככל הנראה חמושים השתלטו על הקומה השביעית. המלון הוא בבעלות אמריקאית ונחשב לפופולרי בקרב תיירים זרים. שגרירות ארצות הברית במאלי, צייצה בטוויטר "אנחנו מודעים לפעילות המתמשכת במלון רדיסון. כל אזרחי ארצות הברית מתבקשים להישאר במקום סגור ומומלץ ליצור קשר עם קרובי משפחה".



נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, תודרך על ידי היועץ לביטחון הלאומי על ההתקפה במלון בעיר הבירה במקו בבאלי. אובמה, שנמצא כעת במלזיה, ביקש מהצוות שלו להמשיך לעדכן אותו במצב.