הרב הראשי של בריסל, אברהם גיגי, מספר לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על האווירה המתוחה בעיר שסגורה זה היום השלישי. "יש פחד ברחובות, הבלגים מבינים שגם הם מטרות לטרור. יהודים מתפללים בבתים, חלקם מתכננים לעזוב".

כבר שלושה ימים שהחיים בבריסל בירת בלגיה נעצרו בגלל חשש ממתקפת טרור גדולה. אברהם גיגי, רבה הראשי של הבירה הבלגית, סיפר בראיון מיוחד לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "משבת העיר משותקת. בשבת סגרו את בתי הכנסת בעיר, שלא נסגרו מאז מלחמת העולם השנייה. אנשים מתפללים לבד או מקימים מניינים קטנים בבתים פרטיים. בתי הספר סגורים, בתי הקולנוע סגורים, החנויות הגדולות סגורות ברובן, ואסור לקיים אירועים ציבוריים. אנחנו חיים בפחד ומחכים להוראות מהמשטרה או הממשלה בנוגע למצב".


"הסיבה לכל זה היא שהממשלה אומרת שיש מחבלים שיכולים לבצע פיגועים", מסביר הרב. "כל זמן שלא תפסו אותם יש סכנה גדולה שצפויה לאנשים. כיהודים אנחנו כבר מכירים את המצב הזה ויודעים מה זה טרוריסטים. לפני שנה-שנה וחצי מחבל רצח ארבעה יהודים במוזיאון היהודי בבריסל. והיום הבלגים שחשבו שהטרור מאיים רק על יהודים או שוטרים, מבינים שכל בלגי ובלגי יכול להיות מטרה של הטרור. כל אחד ואחד יכול להיות קורבן לג'יהאדיסטים".

"יש בבלגיה חמישים אלף יהודים", מציין הרב גיגי. "עשרים וחמישה אלף בבריסל, שמונה עשר אלף באנטוורפן והשאר בשרלרואה ומקומות אחרים. יש עליה לארץ וגם הגירה לקנדה ואמריקה. אנשים מבינים שאין עתיד ליהודים באירופה. יש גם מיתון כלכלי שדוחף את הצעירים לעזוב את בלגיה, לעלות לארץ או ללכת למקומות אחרים".

"לדעתי עליה לארץ ישראל דבר חשוב מאוד לכל יהודי. זה משהו שיהודים בכל הדורות שאפו אליו. אבל צריך לעשות זה לא לעלות מתוך פחד, כי העליה הזו לא תהיה טובה והקליטה לא טובה, כי יש תמיד הרגשה שהשארת משהו מאחור. צריך לעלות מתוך אהבת ישראל".

עריכה: אסף נבו