הטייס הרוסי שהוגדר כנעדר לאחר אירוע הפלת המטוס הרוסי ע"י טורקיה, אותר וחולץ ע"י צבא סוריה, כך לפי השגריר הרוסי בצרפת אלכסנדר אורלוב. בדיווח שפורסם הבוקר (רביעי) ברשת BBC, אמר אורבראיון לרדיו המקומי בצרפת שהטייס נלקח לבסיס רוסי. הדיווחים של אורלוב טרם אושרו ע"י הרשויות במוסקבה. מוקדם יותר התייחס שר ההגנה הרוסי לגורלו של הטייס השני, ואמר כי הטייס וכוח החילוץ הימי שהיה מעורב בפעילות לשחרורו, נהרגו. 
 
בנאט"ו עמדו לצד טורקיה, אך קראו להרגעת הרוחות. מזכ"ל הארגון אמר כי הוא "הדיפלומטיה חשובה כדי לפתור את המצב הזה". גם הנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן אמר כי טורקיה לא מעוניינת בהסלמה והסביר כי פעולת הפלת המטוס נועדה כדי להגן על "זכויותיהם של אחינו" בסוריה ולשמירה על הביטחון.

רוסיה ממשיכה לחמש את הבסיסים

גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, התייחסה לנושא ואמרה כי הירי אל מטוס הקרב הרוסי סיבך את הליך מציאת הפתרון בסוריה וכי "יש לעשות הכל כדי למנוע הסלמה נוספת". היא הוסיפה כי "כמובן שלכל מדינה יש זכות להגן על הטריטוריה שלה, אבל מצד השני אנחנו יודעים כמה מתוח המצב בסוריה ומסביב לה". מרקל אמרה כי שוחחה אתמול עם ראש הממשלה הטורקי וביקשה ממנו לעשות הכל כדי למנוע החרפה של המצב. 

אך נדמה שברוסיה הלך הרוחות שונה. שר ההגנה סרגיי שויגו אמר כי רוסיה תשלח את מערכות ההגנה האוויריות המתקדמות שלה (S-400), לבסיס חיל האוויר במחוז לטקיה שבסוריה. זאת לאחר שרק אתמול אמר נשיא סוריה ולדימיר פוטין, כי האירוע של הפלת המטוס הינו "תקיעת סכין בגב". 

דיווחי סרק?

כזכור, רק אתמול נטען ע"י אחד מארגוני המורדים בצפון סוריה כי לוחמיו מחזיקים בגופת אחד משני הטייסים הרוסים שהיו במטוס. דובר הארגון אמר לרשת "אל-ג'זירה" כי גופת הטייס תשמש קלף מיקוח מול רוסיה, התוקפת את כוחות המורדים בסוריה. הוא הוסיף כי הטייס השני אינו מוחזק בידי ארגונו וציין כי אנשיו מחפשים אחריו באזור נפילת המטוס. 
 
בתקשורת הערבית דווח כי כוח חילוץ רוסי ניסה להגיע אל אחד משני הטייסים שצנחו מהמטוס שהופל, אך נתקל בהתנגדות עזה של המורדים הסורים ונאלץ לסגת. על פי הטענות, כמה חיילים רוסים נפגעו בעת חילופי האש.

בתוך כך, צבא סוריה החופשי הודיע כי המורדים הפילו מסוק צבאי באזור הר א-נובה בפרברי לאטקייה, שעות לאחר הפלת המטוס על ידי מטוסי קרב טורקיים. עומר ג'בלאוי, פעיל סורי באזור, אמר לאתר "סוריה-נט", כי המסוק היה חלק ממסוקי קרב רוסיים שתקפו מוצבים של מורדים כנקמה על הפלת המטוס ונפילת אחד מטייסים בשבי. הוא הוסיף כי המורדים שיגרו טילים נ"ט למסוק והפילו אותו. הטייס נמלט והגיע למוצב של צבא סוריה, לא רחוק ממקום התרסקותו.