שבועיים אחרי: פרנסואה הולנד, נשיא צרפת השתתף היום (שישי) בטקס ממלכתי לנפגעי פיגועי הטרור בפריז שאירעו בדיוק לפני שבועיים ב-13 בנובמבר ובו 130 בני אדם נרצחו. בטקס השתתפו משפחות הקורבנות, ניצולים, עובדי כוחות החירום, מנהיגים דתיים, דיפלומטים המייצגים את מדינות הקורבנות מחוץ לצרפת ופוליטיקאים. במהלך הטקס הוקראו שמותיהם של אלה שנטבחו על ידי החמושים האסלאמיים.



הנשיא הולנד נאם בטקס ואמר כי "לא נכנע לפחד או לשנאה". בתגובה לקיצוניים שממקדים את פיגועיהם באנשים שיושבים בבתי קפה, בהופעות רוק ומשחקי כדורגל, הוא התחייב שיהיו יותר קונצרטים ומופעים ונשבע שהעם הצרפתי ימשיך להגיע לאצטדיוני הספורט.




הולנד וניקולא סרקוזי. צילום: רויטרס


הולנד ציין כי רוב ההרוגים היו מתחת לגיל 35 ואמר שהדור שלהם הפך עכשיו להיות "הפנים של צרפת", שבו יש לו אמון מלא. במהלך היום בכל רחבי צרפת נתלו דגלי המדינה.




הדגלים נתלו ברחבי המדינה. צילום: רויטרס


מאז פיגועי הטרור בפריז, צרפת נמצאת במלחמה עם דאעש והנשיא הולנד נשבע להרוס את הארגון. בתחילת השבוע מטוסי קרב צרפתים ביצעו תקיפות אוויריות נגד מעוזי דאעש בסוריה מנושאת המטוסים שארל דה גול ותקיפות אלו באות לאחר שיומיים לאחר הפיגועים היא החלה בהפצצות בסוריה, באחת התקיפות הגדולות שהיא ביצעה. המתקפה שכללה עשרה מטוסי קרב יצאה מירדן ומאיחוד האמירויות והסתכמה ב-20 פצצות", כך נכתב בהצהרה מטעם משרד הביטחון בצרפת. המבצע שנערך בתיאום עם הכוחות האמריקאים נועד לפגוע במרכזי פיקוד וגיוס, מחסני תחמושת ומחנה אימונים.