עבד אל חמיד עבאוד, המחבל בעל האזרחות הבלגית, שכונה "המוח" שמאחורי מתקפת הטרור הקשה בפריז, תכנן לבצע פיגועים גם ביעדים יהודים בצרפת. כמו כן הוא תכנן לשבש את מערכות התחבורה והחינוך בצרפת, כך לפי דיווח הערב (שישי) של גורמים המקורבים לחקירת פיגועי הטרור, המתנהלת בצרפת.

העדויות החדשות שהודלפו מתוך חקירת האירועים, נחשפו במגזין צרפתי ופורסמו לאחר מכן גם בסוכנות הידיעות רויטרס והציגו פרטים חדשים שלא היו ידועים עד כה על תוכניתם של המרצחים. אחד העדים שנחקרו וצוטטו במגזין, תיאר כיצד פנה "המוח" לבת דודתו, חוסאנה איט בולשן, יומיים לאחר מסע ההרג, וביקש ממנה להסתתר בביתה, בזמן שהוא תכנן התקפות נוספות. כזכור, השניים נהרגו בפשיטה של המשטרה בסן דני, שנערכה חמישה ימים אחרי
הפיגועים בהם נרצחו 132 בני אדם.


אחת מזירות הפיגועים. צילום: רויטרס


"נפגע גם ביהודים"
 
בעדות שהודלפה צוטט עבאוד כשדיבר על הפיגועים המתוכננים ואמר לבת דודתו: "אנחנו נעשה נזק גדול יותר, גם במחוזות הקרובים ליהודים ונשבש את פעילות התחבורה הציבורית ובתי הספר". עוד נחשף כי "המוח" הבטיח לתת לבת דודתו סכום של כ-5,000 אירו, על מנת שתקנה שתי חליפות ושני זוגות נעליים שהיו מיועדים לשמש אותו ואדם נוסף במתקפה המתוכננת במרכז המסחרי של פריז "לה דפנס". התובע בפריז פרנסואה מולינס אישר כי החמושים תכננו לתקוף את המרכז המסחרי חמישה ימים לאחר הפיגועים הקשים, ב-18 בנובמבר. 

עוד נחשף בהצהרת העד כי עבאוד התפאר בכך שהצליח להיכנס לאירופה יחד עם פליטים שנמלטו ממלחמת האזרחים בסוריה והתרברב בכך שלאחר מכן הוא שהה מספר חודשים בצרפת מבלי שיבחינו בו או שהוא יעורר חשד. בעקבות ההדלפות שפורסמו, התובע בפריז אמר כי תיפתח חקירה בה ייבדק כיצד הצליחו המסמכים הסודיים להתפרסם באמצעי התקשורת. 


דגלי צרפת נתלו ברחבי המדינה, לציון שבועיים לפיגועים הקשים. צילום: רויטרס