נשיא טורקיה אמר היום (שבת) כי הוא מאוכזב מאוד מתקרית הפלת המטוס הרוסי והביעה תקווה שארוע כזה לא יחזור על עצמו בעתיד.



"התקרית הזו מטרידה אותנו מאוד. אני מקווה מאוד שדבר כזה לא יקרה שוב. אנחנו נדון בנושא ונמצא פתרון. ביום שני, פריז תארח את וועדת אקלים הבינלאומית, וזו יכולה להיות הזדמנות להחזיר את יחסינו עם רוסיה למסלולם", אמר ארדואן. עוד הוסיף הנשיא הטורקי כי "עימות לא ישמח אף אחד. רוסיה חשובה לטורקיה ולהפך. אנחנו לא יכולים להעלים זה את זה מהאופק".



ההצהרה זו  מגיעה לאחר אמירתו של שר החוץ הטורקי, מבלוט צבשולו, כי הוא מייעץ לבני עמו לדחות טיסות לא דחופות לרוסיה. ולאחר הזהרתו של ארדואן מאתמול לנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין ש"לא ישחק באש". באותו זמן ברוסיה, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע כי מדינתו החליטה להשעות את מדיניות הפטור מוויזה לאזרחי טורקיה, החל מתחילת חודש ינואר. מוקדם יותר ברוסיה דיווחו כי הנשיא הטורקי ביקש להיפגש עם עמיתו הרוסי פוטין, בפריז ב -30 בנובמבר. 



פוטין וארדואן ישתתפו בפסגת האקלים העולמית שתתחיל בפריז ביום שני. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר במסיבת עיתונאים כי ארדואן התקשר לפוטין שבע או שמונה שעות אחרי שטורקיה הפילה מטוס קרב רוסי השבוע. עוד הוא אמר כי המנהיג הרוסי עדיין לא התקשר אליו בחזרה.



אתמול דווח כי ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, הורה לממשלתו להקפיא פרויקטים משותפים עם טורקיה בתגובה להפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי אנקרה ב-24 לנובמבר. מדבדב אמר בפגישה בנוכחות שרי הממשלה, שהסנקציות יכללו גם הגבלות על יבוא מזון מרוסיה. שר החוץ אף רמז לכך שטורקיה קונה נפט וגז מארגון המדינה האסלאמית וכי יש לפעול למניעת הברחות של נפט וגז בגבול - מקור הכנסה עיקרי לדאעש.



בנוסף, דווח כי הנשיא הטורקי זועם על התנהלות הרוסים ורומז שהרוסים לא רוצים לנסות ולפתור את המשבר וכי פוטין לא ענה לו לשיחות הטלפון מאז הפלת המטוס. גורמים טורקים בכירים אומרים כי במידה והיו יודעים שהמטוס הוא רוסי לא היו מיירטים אותו. עוזרו של פוטין אמר כי הנשיא הרוסי מסרב ליצור קשר עם ארדואן בעקבות חוסר הנכונות של טורקיה להתנצל על הפלת המטוס הרוסי: "אנחנו רואים את חוסר נכונותה של טורקיה פשוט להתנצל על התקרית עם המטוס".