יום לאחר שהמונים בארצות הברית נהרו לרשתות הגדולות במסגרת מבצעי "יום שישי השחור", נתן הנשיא אובמה מסר חינוכי של צרכנות נבונה ואחראית ולקח את שתי בנותיו המתבגרות, מאליה וסשה, לסיבוב שופינג בחנויות קטנות בבעלות משפחתית.

בנותיו הצעירות של הנשיא נצפו כשהן סורקות את מדפיה של חנות ספרים זעירה בצפון מזרח וושינגטון בסיוע מנהלת החנות.  רכישת הספרים ביום החופש של חג ההודייה הפך בשנים האחרונות למסורת משפחתית עבור משפחת אובמה.
המסחר לא יכו להיות ברור יותר, על חלון הראווה של חנות הספרים הקטנה נכתב באותיות גדולות "קנו מקומי". בני משפחת אובמה קנו תשעה ספרים שנועדו לבני גליאים שונים, בהם שלושה ספרים שנכתבו ע"י נערים סופרים. בין הספרים שנקנו היה גם "יומנו של חנון" הפופולרי בקרב צעירים גם בארץ. 

 

"השיא של יום שבת למען עסקים קטנים" אובמה ובנותיו רוכשי םשלגונים. צילום: רויטרס 
לאחר מכאן פנו בני המשפחה הנשיאותית לבית קפה קטן והזמינו שלגונים. הנשיא קנה לעצמו שלגון בטעם תות, לימון וג'ינג' ושיבח את בעלי העסק על המחיר ההוגן. "זה היה שיאו של יום שבת של העסקים הקטנים שלי" אמר הנשיא בחיוך. 
בניגוד למסורת האמריקאית של יום שישי השחור, בו מציאות הרשתות הגדולות מבצעים בלתי רגילים במטרה למשוך את קוני המתנות לחג המולד, נוצר "יום שבת של עסקים קטנים" במטרה לסייע לחנויות בבעלות משפחתית ומקומית להרוויח אף הן מהמרוץ לקניות לחג המולד.