המתיחות בין אנקרה למוסקבה בעקבות הפלת המטוס הרוסי שחדר למרחב האווירי הטורקי, הגיעה עד צרפת. מהקרמלין נמסר היום (שני) כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא צפוי לפגוש את מקבילו הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן במהלך ועידת האקלים של האו"ם הנערכת בפריז, בה נוכחים השניים. עם זאת, הנשיא הרוסי צפוי להיפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.



ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאבוטולו, אמר היום כי לארצו אין שום כוונה להתנצל בפני רוסיה. בפגישה עם מזכ"ל נאט"ו, יינס סטולטנברג, במטה הארגון בבריסל, אמר דאבוטולו לעיתונאים כי "אף מדינה לא צריכה לבקש מאיתנו להתנצל". הוא גם הזהיר כי הסכנה להתרחשות תקריות דומות תימשך, כל עוד רוסיה וארצות הברית יפעלו בנפרד בהפצצות נגד המדינה האסלאמית.



סטולטנברג עצמו אמר כי כל חברות הברית הצפון אטלנטית תומכות בזכותה של טורקיה להגן על המרחב האווירי שלה.



בתוך כך, צבא טורקיה דיווח שגופתו של הטייס הרוסי שנהרג בהפלת המטוס, הוטסה הבוקר למוסקבה. טרם ההמראה לרוסיה, נערך לטייס טקס אשכבה מלא בנוכחות שגריר רוסיה באנקרה.



ממשלת רוסיה החליטה על הסנקציות שיוטלו על טורקיה בעקבות התקרית. על פי גורמים בכירים בממשלה הרוסית, מוצרים חקלאיים, ירקות ופירות לא יורשו להיכנס למדינה. בנוסף, הסנקציות עשויות להתרחב לתחומים נוספים, אם יהיה בכך צורך. 



עם זאת, סגן ראש הממשלה, ארקדי דבורקוביץ', אמר כי מוסקבה עשויה לעכב את כניסת הסנקציות לתוקף, על מנת להקל על הלחץ האינפלציוני.