המתיחות בין טורקיה לרוסיה בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי מטוסי קרב טורקיים גולשת למגרש הצבאי.



כלי תקשורת באנקרה דיווחו היום (שני) ששתי צוללות טורקיות התקרבו לבסיס הימי טרטיס, בו נמצא חיל הים הרוסי. בתגובה שיגרה רוסיה ספינת מלחמה. 



במקביל, רוסיה הודיעה כי מטוסי הקרב סוחוי 34, שמשתתפים בתקיפות המתנגדים למשטר אסד בסוריה, צויידו לראשונה בטילי אוויר-אוויר. גנרל איגור קלימוב, מפקד חיל האוויר הרוסי, מסר כי "המטוסים צויידו בטילי אוויר-אוויר, שמסוגלים לפגוע במטרות במרחק של עד 60 ק"מ כדי להגן עליהם מפני מטוסים עויינים".



שתי המדינות הכחישו כי בכוונתם של הנשיאים ולדימיר פוטין ורג'פ טאיפ ארדואן להיפגש בשולי ועידת האקלים בפריז. לעומת זאת, פוטין נפגש עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. מהבית הלבן נמסר, כי הנשיא אובמה הביע צער על מותו של הטייס הרוסי בהפלת המטוס בידי מטוסי טורקיה, וקרא לפוטין להרגיע את המתיחות עם טורקיה.



אובמה הדגיש בפני פוטין, כי נשיא סוריה בשאר אסד חייב לעזוב את השלטון כדי להביא לסיום מלחמת האזרחים בסוריה, וביקש למקד את התקיפות בדאע"ש ולא במורדים הנלחמים בשלטון אסד. מהקרמלין נמסר, שהפגישה ארכה חצי שעה, ושני המנהיגים הסכימו שיש לחתור לפתרון מדיני בסוריה בהקדם האפשרי.



למרות זאת, טורקיה קיבלה את תמיכת המדינות החברות בנאט"ו. מזכ"ל הארגון אמר בפגישה עם ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאבוטולו במטה הארגון בבריסל, כי זכותה של טורקיה להגן על המרחב האווירי שלה. דאבוטולו עצמו  אמר כי לארצו אין שום כוונה להתנצל בפני רוסיה. "אף מדינה לא צריכה לבקש מאיתנו להתנצל", אמר לעיתונאים. הוא גם הזהיר כי הסכנה להתרחשות תקריות דומות תימשך, כל עוד רוסיה וארצות הברית יפעלו בנפרד בהפצצות נגד המדינה האסלאמית.