היחסים בין טורקיה לרוסיה ממשיכים להתחמם: נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, האשים את טורקיה ואמר היום (שני) כי היא משמשת כנתיב להעברת נפט עבור דעאש וכי הפלת המטוס הרוסי נועדה להגן על אספקת הנפט.



בוועידת האקלים בפריז אמר פוטין כי הפלת המטוס הרוסי הוא "טעות ענקית". במסיבת עיתונאים הוסיף פוטין: "חשבנו שטורקיה היתה מדינה ידידותית. ופשוט לא ציפינו להתקפות מהצד הזה. זו הסיבה שאנו רואים בכך בגידה"



לדברי פוטין ארה"ב שמובילה את הקואליציה נגד הטרור ושיתפה מדינות כמו טורקיה, ידעה על המקום וזמן השהות של המטוסים הרוסים. "ההתקפה התרחשה בנקודה כזו, אז למה אנחנו צריכים לספק מידע לארה"ב בלי לדעת מה הם יעשו עם זה", הוסיף פוטין.



מוקדם יותר היום אמר ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאבוטולו, כי לארצו אין שום כוונה להתנצל בפני רוסיה. בפגישה עם מזכ"ל נאט"ו, יינס סטולטנברג, במטה הארגון בבריסל, אמר דאבוטולו לעיתונאים כי "אף מדינה לא צריכה לבקש מאיתנו להתנצל". הוא גם הזהיר כי הסכנה להתרחשות תקריות דומות תימשך, כל עוד רוסיה וארצות הברית יפעלו בנפרד בהפצצות נגד המדינה האסלאמית. סטולטנברג עצמו אמר כי כל חברות הברית הצפון אטלנטית תומכות בזכותה של טורקיה להגן על המרחב האווירי שלה. 



בתוך כך, צבא טורקיה דיווח שגופתו של הטייס הרוסי שנהרג בהפלת המטוס, הוטסה הבוקר למוסקבה. טרם ההמראה לרוסיה, נערך לטייס טקס אשכבה מלא בנוכחות שגריר רוסיה באנקרה. 



ממשלת רוסיה החליטה על הסנקציות שיוטלו על טורקיה בעקבות התקרית. על פי גורמים בכירים בממשלה הרוסית, מוצרים חקלאיים, ירקות ופירות לא יורשו להיכנס למדינה. בנוסף, הסנקציות עשויות להתרחב לתחומים נוספים, אם יהיה בכך צורך. עם זאת, סגן ראש הממשלה, ארקדי דבורקוביץ', אמר כי מוסקבה עשויה לעכב את כניסת הסנקציות לתוקף, על מנת להקל על הלחץ האינפלציוני.