אל מול מאות תומכים המנופפים בדגלים במפגן תמיכה בעיר הצרפתית הצפונית ליל, מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת, מרין לה פן דיברה אל הקהל ואמרה לתומכיה שהחזית הלאומית היא המפלגה היחידה שיכולה להבטיח את שלומה של צרפת ברגע של "העצבות האינסופית" שהיא נמצאת בו.

מותם של 130 בני אדם במתקפת הטרור המשולבת בפריז ב-13 בנובמבר, אמרה לקהל, היא תוצאה של ממשלה שלא נוקטת בפעולה, שמשקרת, וכן של "מדיניות הגירה משוגעת". הנשיא הסוציאליסטי, פרנסואה הולנד, שהכריז על "מלחמה בטרור", הוא, לדבריה, "שר מלחמה שאינו משתווה לזה של האויב". לה פן נקטה במפגן התמיכה ברטוריקה קשיחה במיוחד: לטענתה, רק עשרה חודשים לאחר המתקפות על שארלי הבדו ועל סופרמרקט כשר שהותירו 17 הרוגים, הממשלה כשלה להגן על העם הצרפתי בעוד מתקפה שלה היא "יותר מאחראית". לה פן פרצה בדמעות מיד לאחר מכן.
הקהל רקע ברגליו ושאג את תמיכתו במפלגתה, כשהוא קורא להולנד להתפטר.

ריקושטים פוליטיים

הריקושטים הפוליטיים כתוצאה ממתקפת הטרור בפריז עומדים לטלטל את הממשל הסוציאליסטי של צרפת ביום ראשון הקרוב, כשהעם הצרפתי יצביע בסיבוב הראשון של הבחירות המקומיות. אף על העובדה שהפופולריות של הולנד צומחת מאז התקיפה, דבר זה לא סייע למפלגתו הרחבה יותר ולמתמודדים שלה. במקום זאת, נראה כי זוהי החזית הלאומית של לה פן שעומדת לגרוף את רוב הרווחים מקופת השרצים הזו, כך טוען היום ה"גרדיאן".
החזית הלאומית היתה במסלול נסיקה הרבה לפני כן: נצפה לה אחוז הצבעות היסטורי בבחירות המקומיות הרבה לפני לפני המתקפה. זאת כי מפלגת החזית הלאומית עמלה בעקביות על בניית בסיס תמיכה שורשי חזק בליל, בזמן שלה פן פעלה לטהר את המפלגה מסממנים ומדימויים גזעניים, קלגסיים ואנטישמיים. עם זאת, הקו הנוקשה של המפלגה בנוגע לאסלאם וההגירה נותר כשהיה, ומאז המתקפה בפריז הדאגות המרכזיות של החזית הלאומית - משבר ההגירה, ביטחון ורדיקליזציה - הפכו לסוגיות השיח המרכזיות בצרפת, שמהן לה פן גורפת רווחים אישיים.

מחווה אישית
לה פן גרפה הון פוליטי גם מתגובתו של הולנד להתקפות, שכללה החמרה של סידורי ביטחון כגון ביקורת גבולות, יותר שוטרים חמושים וביטול האזרחות של בעלי לאומיות כפולה שנולדו בצרפת, והורשעו בביצוע מעשי טרור. לה פן אמרה על כך כי התגובה של הולנד "נלקחה ישירות מהמצע של החזית הלאומית", ושהיתה מחווה אישית אליה.
מהסקרים נראה כי יותר ממחצית מהמצביעים הצרפתים אומרים כי המתקפה בפריז לא תשנה את הצבעתם בבחירות האזוריות. אך העמדה הימנית התחזקה יותר, כשאחוזי ההימנעות מהצבעה צפויים להיות גבוהים יותר בכלל האוכלוסיה, והמצביעים הימנים יותר נלהבים להצביע.
בפעם הראשונה, מפלגת החזית הלאומית צפויה לזכות בשליטה של לפחות שניים מתוך 12 המחוזות הצרפתיים הגדולים. לה פן יכולה לבסס את שליטתה באזור החדש והנרחב של Nord Pas de Calais Picardie בצפון, האזור העני ביותר בצרפת, שבו חיים שישה מיליון בני אדם. האזור, שנפגע כלכלית עקב סגירה של תעשייה כבדה, היה בסיס מסורתי של השמאל, עם אחוז אבטלה גבוה מהממוצע ואחוזי עוני גבוהים.
 
אחיינית שהיא כוכב עולה
אחייניתה של לה פן, מריון מרשל לה פן, כוכב עולה במפלגה, וגם היא צפויה לזכות בשליטה באזור הסוציאליסטי הדרומי של Provence Alpes Côte d’Azur, ובו כמה מהאזורים העשירים ביותר בצרפת.
פייר מת'יו, פרופסור לפוליטיקה באוניברסיטה המדעית בליל, אמר ל"גרדיאן": ההצבעות לחזית הלאומית כבר היו גבוהות באזור זה, אבל משבר ההגירה ועתה מתקפת 13 בנובמבר רווחיים עבור האלקטורט של לה פן. כשאתה מסתכל על סקרים לפני ואחרי המתקפה על פריז, זו רק מפלגת החזית הלאומית שעולה".
ומהצד השמאלי של המפה: עיתון מקומי בליל הנקרא "La Voix du Nord" ביצע צעד חסרת תקדים והריץ קמפיין בעמוד הראשון שמזהיר מפני הסכנות של עליית מפלגת החזית הלאומית. העיתון אמר כי האזור החזיתי של ליל נשען רבות על קשרים בינלאומיים ועל קשרי תרבות עם בלגיה ובריטניה, ולכן לא מתאים לרצון המפלגה הימנית-קיצונית של לה פן לסגור את גבולותיה של המדינה. אמנים ודמויות תרבות בכירות באזור סביב ליל, אחת מהנקודות התרבותיות החמות ביותר בצרפת, הזהירו גם הם מפני החזית הלאומית.

דרמה לאומית
ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, אמר לאחרונה שהחזית הלאומית הנה "אנטישמית וגזענית. כל רווחים אלקטורליים בבחירות המקומיות יהיו דרמה לאומית".
לה פן עצמה טוענת כי האליטה הפוליטית של צרפת מתארגנת נגדה. כשנשפטה באחרונה בעקבות נאום שנאה, לאחר שהשוותה את המוסלמים המתפללים ברחובות לכיבוש הנאצי, אמרה כי הממשלה רודפת אותה. פסק הדין של השופטים יתקבל לאחר שהבחירות המקומיות יסתיימו.