בירתה של סין ואחד מסמלי הצמיחה הכלכלית המהירה שלה, בייג'ינג, משלמת מחיר כבד בשנים האחרונות של זיהום אוויר השוכן בדמות ערפיח מעיק מעל העיר כמעט דרך קבע. בכך משלמת גם סין כולה בצורה זו או אחרת את מחיר ה'תרומה' הנכבדת של המעצמה העולה מהמזרח לפליטת 'גזי החממה' המזהמים לאטמוספירה ולהתחממות כדור הארץ והרס דפוסי האקלים. 

אבל אפילו תושבי עיר הענק שהתרגלו למציאות הזאת בעל כורחם נדהמו הבוקר מצעדי החירום עליהם הכריזו הרשויות נוכח שבירת השיא המזיק ברמות הזיהום. כמחצית מ-4.5 מיליון כלי הרכב הפרטיים של בייג'ינג הורדו מהרחובות בהוראת השלטונות לתושבים לנסוע אך ורק בהסעות משותפות ובתחבורה ציבורית, אתרי בנייה רבים ובתי ספר נסגרו לאחר שהממשלה העלתה את הכוננות בזיהום בבירה הסינית לרמה הגבוהה ביותר המכונה בעיר "קוד אדום", הגבוהה ביותר בסולם של ארבע דרגות.

כתבים מדווחים מהבירה הסינית שהורים רבים העדיפו היום שלא לשלוח את ילדיהם גם לבתי הספר שעוד נותרו פתוחים. אחד מהם דיווח: " לכולנו יש מסכות ורואים יותר אנשים ברחובות עם המסכות האלה אבל האוויר מריח כמו פחם שנשרף וכמה מהחברים שלי כאן סובלים שיעול וצריבות בעיניים כל הזמן".
מעל בירת סין המונה 21.5 מיליון תושבים, שרר כל שעות הבוקר עד לשעות אלה ממש אובך אפור וכבד. שגרירות ארה"ב בעיר מדדה רמה מסוכנת ביותר של למעלה מ-300 מיקרוגרם חלקיקים מזוהמים נשימים למטר מעוקב אוויר אחד. החשיפה המרבית המומלצת על ידי ארגון הבריאות העולמי, לשם השוואה היא 25 מק"ג/מ"ק ובישראל רמת ההתראה של המשרד להגנת הסביבה היא כשסף החלקיקים המזהמים עולה על 30 מק"ג/מ"'ק. עם זאת לא מדובר בשיא של כל הזמנים מאחר שרק בשבוע שעבר נמדדו בעיר רמות זיהום גבוהות פי שניים ויותר.

בימים אלה מתקיימת בפריז ועידת האקלים הבינלאומית שבה התחייב נשיא סין, שי ג'ין-פינג, להצטרף לקואליציה הבינלאומית שמובילות מדינות המערב נגד תופעת ההתחממות הגלובלית שגם משפיעה על המדינה התורמת לה ביותר, סין, בין היתר על ידי שינוי דפוסי הרוחות שלא מאפשרים לערפיח השורר מעל בייג'ינג להתפזר.