גילוי תמיכה מפתיע: מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, יצא להגנתם של מוסלמים ברחבי העולם, בטענה שהם לא צריכים להיות נרדפים על מעשיהם של קיצונים. "אם אתה מוסלמי בקהילה הזו, כמנהיג של פייסבוק אני רוצה שתדע שאתה תמיד מוזמן לכאן ושאנחנו נלחמים כדי להגן על הזכויות שלך וליצור סביבה שקטה ובטוחה עבורך", כתב צוקרברג בפוסט בפייסבוק.



דבריו של צוקרברג הגיעו אחרי שהמועמד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ אמר בעקבות הפיגועים בפריז והטבח בסן ברנרדינו, שיש לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית.



"כיהודי, ההורים שלי לימדו אותי שאנחנו חייבים לעמוד מול התקפות על כל הקהילות", כתב צוקרברג. "גם אם ההתקפות הן לא נגדך היום, בהמשך הן עלולות לפגוע בחופש של כולם".



כזכור, טראמפ אמר כי "בלי להסתכל על נתוני הסקרים השונים, זה ברור לכל אחד כי השנאה היא מעבר להבנתנו. נצטרך לקבוע מאיפה השנאה מגיעה ולמה" והוסיף: "עד שנוכל לקבוע ולהבין את הבעיה ואת האיום המסוכן שהיא מציבה, המדינה שלנו לא יכולה לשאת קורבנות של פיגועים המתבצעים על ידי אנשים שמאמינים רק בג'יהאד ואין להם טיפת הגיון או כבוד לחיי אדם".



האמירה שעוררה סערה


לפני כשבוע, צוקרברג הפך לאבא בפעם הראשונה, כשאשתו פריסיליה צ'אן ילדה את בתם מקס. מיד לאחר מכן הזוג הודיע כי יתרמו 99% מהמניות שלהם בפייסבוק: "אנחנו מחויבים לעשות את חלקנו הקטן על מנת לסייע ליצור את העולם הזה לילדינו", כתב צוקרברג. הדבר עורר סערה וצוקרברג הסביר איך הכסף יחולק: "תחומי ההתמקדות הראשוניים שלנו הם למידה מותאמת אישית, ריפוי מחלות, חיבור בין אנשים ובניית קהילות חזקות", אמר צוקרברג. "כבר השקענו הרבה בתחומים הללו במהלך חמש השנים האחרונות: בחינוך, מדע, בריאות וגישה לאינטרנט", הוסיף.



"באמצעות השימוש בחברה בע"מ במקום הדרך המסורתית, אנו לא מקבלים שום הטבות מס מהעברת מניות הפייסבוק שלנו לקרן צוקרברג-צ'אן, אבל אנחנו מרוויחים גמישות לביצוע המשימה שלנו באפקטיביות יותר. למעשה, אם היינו מעבירים את המניות בדרך מסורתית, אז היינו מקבלים הטבות מס מידיות. אבל כעת, נשלם מס על רווחי הון כמו כולם, כי המניות שלנו מועברות לחברה בע"מ", אמר צוקרברג.