לקראת משבר עולמי: מנהיג קוריאה הצפונית אמר היום (חמישי) כי למדינתו יש פצצת מימן והוא יכול להשתמש בה כדי להגן על הריבונות שלה, יחד עם ראשי נפץ גרעיניים. "הצלחנו להפוך למעצמה גרעינית גדולה המסוגלת להגן על העצמאות והכבוד הלאומי של המולדת שלנו על ידי כך שהפכנו למעצמה גרעינית אדירה", אמר המנהיג הקוריאני ג'ונג און, על פי סוכנות הידיעות המרכזית הקוריאנית.



המנהיג של הדיקטטורה הוסיף "שיש להמשיך באופן פעיל בפיתוח התעשייה הצבאית של המדינה", עד כה לא אושר על ידי אף גורם רשמי כי המדינה ייצרה פצצת מימן.



בפברואר 2005 צפון קוריאה הכריזה שהיא הצליחה לייצר נשק גרעיני, מה שהביא לגינוי על ידי הקהילה הבינלאומית. מאז המדינה ערכה שלושה ניסויים גרעיניים תת-קרקעיים בשנת 2006, 2009 ו-2013. בשנת 2013, מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות על צפון קוריאה בשל ניסויי הגרעין שערכה.



בחודש שעבר דווח כי מזכ"ל האו"ם, באן קי־מון, מתכוון לבקר בצפון קוריאה ולהיפגש עם ג'ונג־און, מה שיהיה הביקור הראשון מסוגו מזה שני עשורים. גורם בכיר באו"ם אמר לסוכנות יונהאפ כי באן, לשעבר שר החוץ של דרום קוריאה, יגיע לביקור פתע בפיונגיאנג ואף ייוועד עם השליט הצעיר. "לא ייתכן מצב שבו מזכ"ל האו"ם מבקר בצפון קוריאה ולא פוגש את המנהיג העליון של מדינה שחברה באו"ם", אמר הגורם מבלי לפרט את מועד הביקור ומבלי לציין אם מדובר בהזמנה רשמית מטעם השלטון הצפון קוריאני.



לדברי הגורם, הביקור ההיסטורי נועד להביא להתקדמות משמעותית במאמצים לפרק את תכנית הגרעין הצפון קוריאנית ולצמצם את המתיחות בחצי האי הקוריאני אחרי חודשים ארוכים של איומים מצד המשטר בפיונגיאנג.