אביו של המחבל שביצע את פיגוע הטרור במועדון ה"בטקלאן" בפריז, אמר אתמול כי לא ידע שבנו שב לצרפת לאחר ששהה בסוריה, כך דווח ברשת CNN. לדברי האב, מוחמד סעיד עקאד, אם היה יודע על כך, היה מונע את הצטרפותו של הבן למתקפת הטרור שהתרחשה בפריז בחודש שעבר.



המחבל, פואד מוחמד עקאד בן ה-23 המתגורר במזרח צרפת, נסע לסוריה לפני שנתיים, שב לצרפת ושם פוצץ את עצמו בפיגוע התאבדות. עקאד התאבד במתקפת הטרור ב-13 בנובמבר כאשר במשך כ-20 דקות בוצע טבח בתיאטרון הפריזאי בו נרצחו 90 בני אדם. על רקע המעשים הרצחניים סיפר האב כי הבן שנולד וגדל בצרפת עבר שטיפת מוח והפך לאדם אחר.



כזכור, שלושה מהמחבלים מהפיגוע בבטקלאן חגרו חגורות נפץ והתאבדו עם כניסת כוחות הביטחון. בעקבות הפיגועים, הכריזה הממשלה על שורת צעדים, בהם מצב חירום וסגירת הגבולות. נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, הגיע לזירת הטבח ביום לאחר מכן והכריז: "נילחם בטרור ללא רחמים".



שעה אחרי תחילתו של מופע רוק של להקה מקליפורניה שנקראת "איגלס אוף דת' מטאל", נכנסו מחבלים למקום והחלו לירות באוויר. המחבלים קראו קריאות "אללה הוא אכבר" וכן קריאות למען סוריה ובגנות המערב. בהמשך החל טבח שיטתי של בני הערובה במקום.



מארק קפריס, אזרח אירי שהוחזק כבן ערובה במבנה אמר לתקשורת במדינתו: "המקום נראה כמו שדה קרב. גופות היו מפוזרות בכל מקום. למזלי שהיתי בחלק האחורי של האולם כשהמתקפה החלה ולכן שרדתי".