תגלית מפתיעה: אותר בית קברות של כלים צבאיים מתחת למים ביפן. תמונות מדהימות מראות את המטוסים, רכבות וטנקים מבסיס חיל הים שפוצץ על ידי ארצות הברית במלחמת העולם השנייה. השרידים המרהיבים של הארסנל של יפן, הכולל כלי רכב צבאיים שהיו בשימוש באחד הקרבות החשובים ביותר נגד אמריקה במלחמת העולם השנייה, נמצאו כשהם מכוסים באלמוגים ונחים על קרקעית האוקיינוס השקט.



בין היתר התגלו טנקים, צוללות וציוד צבאי שהיה פעם חלק מבסיס חיל הים היפני בלגונת צ'אק, אחת המדינות המאוחדות של מיקרונזיה. הצי האמריקאי תקף את בסיס חיל הים היפני ב-17 בפברואר 1944 בפעולה שנמשכה יומיים וידועה כ"מבצע ברד". ההצלחה של הפשיטה הנועזת שיחקה חלק חיוני לכוחות בעלות הברית כדי להשיג יתרון במערכה באוקיינוס השקט.




אתר הצלילה. צילום: ה"דיילי מייל"


191 אלף טונות של כלי מלחמה נמצאים כיום בתחתית האוקיינוס, כ-180 רגל מתחת למים ומאז אותו הקרב של מלחמת העולם השנייה, אף אחד לא נגע בכלים. חלק גדול ממכונות המלחמה של יפן כיום מכוסה בשכבה מדהימה של אלמוגים צבעוניים, מגוון דגים וחיות בר. השרידים הם חלק מלמעלה מ-40 אתרי הריסות ממלחמת העולם השנייה הנמצאים בחלק התחתון של הלגונה.




הכלים שנמצאו. צילום: ה"דיילי מייל"


ברנדי מולר, בת 32, מדריכת צלילה אמריקאית הצליחה לצלם את הכלים המדהימים שנותרו מתחת למים באחד מאתרי הצלילה הטובים ביותר בעולם. היא בילתה שבוע במקום במהלכו צללה עד חמש פעמים ביום כדי ללכוד תמונות מדהימות אלה, החושפות את היופי הטבעי שנותר במקום.




כיום נראה מקום פסטורלי. צילום: ה"דיילי מייל"


ההערכה היא כי יותר מ-400 מטוסים ו-50 ספינות של חיל הים היפני נהרסו במבצע הקטלני. למעלה מ-2,000 חיילים יפניים איבדו את חייהם בתקיפה האווירית האמריקנית שנמשכה 36 שעות.




שבוע של צלילות, ברנדי מולר. צילום: "הדיילי מייל"