הממשלה החדשה בארגנטינה החליטה שלא לחדש את החקירה המשותפת עם איראן בדבר הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, כך הודיע הלילה (שבת) שר המשפטים החדש, חרמאן גרבאנו.



לדבריו, משרד המשפטים לא יערער על החלטת בית המשפט שקבע כי ההסכם בין שתי המדינות, שנחתם ב-2013, נוגד את החוקה.



הממשלה הקודמת, בראשותה של הנשיאה לשעבר כריסטינה דה קירשנר, ערערה על ההחלטה, אולם הצעד של הנשיא מאוריציו מאקרי מעיד על כך שהוא רוצה לשים לפרשה סוף. "הורינו לעורכי הדין שלנו לעצור את הערעור, אמר גרבאנו.



על פי ההסכם, ארגנטינה ואיראן הקימו ועדה משותפת שתסייע לענות על השאלה מי אחראי לפיגוע, בו נהרגו 85 בני אדם. בבואנוס איירס טענו שטהרן אחראית לפיגוע, אולם ברפובליקה האסלאמית הכחישו זאת.



התובע הארגנטינאי, שהוביל את החקירה, אלברטו ניסמאן, מת בתחילת השנה מירי בראשו בנסיבות מסתוריות. הוא טען שההסכם בין שתי המדינות הוא חלק ממאמץ להסתיר הסכם סודי בו תקבל ארגנטינה הטבות במסחר עם טהרן תמורת הגנה על בכירים איראניים מהעמדה לדין על ארגון הפיגוע. בסופו של דבר, בית המשפט בארגנטינה דחה את ההאשמות נגד הנשיאה לשעבר, והשופט קבע כי אין בסיס להאשמות שכן לא בוצע אף פשע. "הראיות שנאספו אינן עומדות בדרישות המינימליות", נאמר בהודעה של מערכת המשפט הארגנטינאית.