סיבה נוספת לדאגה מפני דאע"ש: דוח מיוחד שהוכן עבור המשרד לביטחון פנים של הממשל האמריקאי מתריע מפני יכולתו של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) ליצור דרכונים סוריים מזויפים ולמעשה לגנוב זהויות של אזרחים סורים כדי לחדור לארה"ב, לאירופה ולאזורים אחרים בעולם בזהות בדויה.



על פי הדוח, לוחמי דאע"ש הצליחו להשיג מכונות להדפסת דרכונים סוריים שהיו שייכות למשטר אסד. רשת ABC, שפרסמה לראשונה את קיומו של הדוח, ציטטה ממנו גורם שטען כי "מכיוון שחלפו יותר מ־17 חודשים מאז השתלטו כוחות דאע"ש על הערים א־רקה ודיר א־זור, בהחלט ייתכן כי גורמים בסוריה שקיבלו את הדרכונים ש'ייצרו בארגון' הגיעו לארה"ב". עוד עלה החשש כי אנשי הארגון השיגו גישה לבנייני ממשלה בסוריה, שמכילים נתונים ביוגרפיים ומידע על טביעות אצבע השייכים לאזרחי המדינה ובאמצעותם הצליחו לגנוב את זהותם.
 
בתגובה לדברים, טען דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי כי הממשל "מודע לדיווחים, ולא רק לאלו המופיעים בתקשורת, ולפיהם דאע"ש הצליחו לייצר את היכולות האלו".
 

בנאום מתריס בפני צמרת הצבא הרוסי הזהיר שלשום נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי "נהרוס מיידית" כל גורם שינסה לפגוע בצבא או בתשתית הרוסית. עוד טען פוטין כי צבא רוסיה מעניק תחמושת לכמה מארגוני המורדים במלחמת האזרחים בסוריה. לדבריו, אנשי צבא סוריה החופשי זוכים לקבל סיוע, גם אווירי, כאשר פעולות רוסיה נועדו, לדברי פוטין, "לאחד את כוחות המשטר וצבא המורדים במלחמה הבלתי מתפשרת נגד דאע"ש. עד כה ביצע הצבא הרוסי כ־4,000 גיחות אוויריות במערכה בסוריה. 
 
בתוך כך, סוכנות הידיעות האמריקאית בלומברג דיווחה שלשום כי גורמים בארה"ב ובמדינות נוספות טוענים כי איראן החלה להסיג את כוחותיה שנשלחו לעזור לכוחותיו של אסד במלחמה נגד המורדים בסוריה. על פי הדיווח, אותם גורמים הסבירו כי ההחלטה ככל הנראה נובעת מהעובדה כי כמה בכירים איראנים נהרגו או נפצעו במהלך הקרבות בחודשים האחרונים. לטענת הגורמים, כבר בשבועות האחרונים אפשר היה לראות נסיגה משמעותית של כוחות הצבא האיראניים מאזורי הקרבות במדינה. למרות זאת, איראן טרם התייחסה רשמית לנושא זה.