"הגינוי של ראש הממשלה נתניהו להתבטאויות שלי היה בלתי הולם", אמר היום (ראשון) המועמד הרפובליקאי לנשיאות ארה"ב דונלד טראמפ. 



טראמפ, שביטל כזכור נסיעה מתוככנת לישראל בעקבות דבריו של נתניהו, אמר בראיון לרשת CNN, שישודר הלילה בארצות הברית, כי "הם (ישראל) לא מרחיקים את עצמם. היתה לי פגישה עם נתניהו, יכולתי להיות בפגישה כזו ממש עכשיו". 
 
טראמפ התייחס לגינוי שהוציא ראש הממשלה להתבטאויות שלו, שכללו בין היתר הצעה לאסור כניסת מוסלמים לארה"ב, ואמר: "הוא גינה אותם במקצת, ואני חשבתי שזה היה בלתי הולם שהוא עשה זאת., אבל זה בסדר. הוא רצה לגנות אותם ועשה זאת, אבל יש לנו בעיה". 


המועמד הרפובליקני אמר כי חבריו המוסלמים "שמחים מאוד" שהוא דן בנושא של האסלאם הקיצוני  - אך הודה כי הם אינם תומכים בהצעתו לאסור הגירה מוסלמית לארצות הברית. "יש לי חברים מוסלמים רבים, והם מאוד שמחים שעשיתי את זה כי הם יודעים שיש להם בעיה", 

 
עם זאת, הודה טראמפ כי חבריו לא תומכים בהצעתו, שעוררה סערה בכל העולם. "הם אמרו שהגיע הזמן שמישהו ידבר על הקיצוניות. יש לנו רדיקליות במדינה הזו, והיא מנסה לצאת החוצה". 
"אני לא מחפש להיות פוליטקלי קורקט", הבהיר המועמד הכי צבעוני באמריקה. "אני עושה את הדבר הנכון. יש לנו בעיה במדינה, אנשים חיים בפחד ומחכים לפיגוע הבא".