המורה הצרפתי שטען כי הותקף מספר פעמים ע"י אדם שמזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית (דאעש), בדה את הסיפור, כך  נמסר הערב (שני) ממשרד התובע הרשמי של הפרבר אוברוויל לסוכנות הידיעות רויטרס. עוד נמסר ממשרד התובע כי המורה נחקר על מנת לברר מדוע המציא את הפרטים.

כזכור, היום בשעות הצהריים דווח כי מורה המלמד בבית ספר יסודי באוברוויל שבצפון פריז נדקר מספר פעמים על ידי אדם בברדס. עדי ראיה שהיה במקום אף אמרו כי האיש הדוקר צעק "זאת אזהרה מדאעש", לפני שברח מהמקום. המורה פונה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי והרשויות בצרפת החלו בסריקות אחר התוקף, אך לא תפסו אף חשוד. כאמור, מאוחר יותר הובהר כי המורה בדה את הסיפור. בהמשך ככל הנראה יתפרסמו פרטים נוספים מחקירת האירוע, שצפויים לשפוך אור על המקרה.

המקרה אירע כחודש לאחר מתקפת הטרור הקשה בפריז, אשר בעקבותיה נרשמת דריכות גבוהה מאוד באירופה ובייחוד בצרפת. כזכור, 130 בני אדם נרצחו בשורת הפיגועים בפריז, שבוצעו על ידי אנשי המדינה האסלאמית בתגובה למעורבות הצרפתית בתקיפות נגדה בעיראק ובסוריה.

חמישה ימים לאחר האירועים הקשים, נדקר ציון סעדון, מורה בבית ספר יהודי במארסיי על ידי שלושה בני אדם שהצהירו על תמיכה בדאעש והוסיפו אמירות אנטישמיות במהלך התקרית. בנוסף, אחד מהם הציג תמונה של מוחמד מראח, אסלאמיסט קיצוני שביצע שורה של פיגועים בדרום צרפת, בהם נהגו שבעה בני אדם, כולל רצח שלושת הילדים בבית הספר היהודי בטולוז.