משטרת פריז מנסה לגלות מי פיזר אבקה רעילה על כפתור האינטרקום של בית כנסת של הקהילה החרדית בבוני סיר מרן, פרבר ממזרח לפריז. זאת לאחר ש-14 נשים שהגיעו שלשום בערב לשיעור אחרי התפילה - לקו בהרעלה קלה שהתבטאה בכוויות בעור וצריבות בעיניים.



יו"ר ההסתדרות הציונית אברהם דובדבני, שנועד עם האחראים למוסדות הקהילתיים, מסר כי השמירה ההדוקה על מוסדות יהודים בכל שעות היום הוסרה מחוסר כוח אדם, אך המקומות מוגנים היטב במשמרות צבא ומשטרה ברוב שעות היום .בשאר הזמן על הקהילה לנקוט אמצעים, כמו הפעלת מצלמות האבטחה.



דובדבני הניח אתמול זר ליד מרכול ההיפרכשר שבו ביצע המחבל חמאדי קוליבאלי טבח בלקוחות היהודים ובעובדים בפיגוע בינואר.



אתמול נעצרו והועברו לחקירה זוג חשודים במכירת הנשק ששימש את קוליבאלי. קלוד הרמן, בן 52, פעיל ניאו נאצי תושב העיר ליל בצפון צרפת, נעצר עם אשתו לאחר שהתברר שחברה הרשומה על שם האישה עסקה בסחר נשק בלתי חוקי וסיפקה לקוליבאלי את כלי הנשק שבהם השתמש. הרמן עסק בשידרוג כלי נשק שהגיעו מסלובקיה ומכר אותם באמצעות איש עולם תחתון בשרלרואה בבלגיה. הרמן טוען כי לא ידע מה יעדו של הנשק שמכר. מעצרו מצביע על הקשרים בין חוגי האסלאם הקיצוני לחוגי הימין הקיצוני, לעולם הפשע ואולי גם לגורמים במשטרה.



מעצר נוסף שבוצע אתמול קשור למתקפת הטרור בחודש שעבר. העצור בוויליה ליד פריז הוא פעיל איסלאמי בן עשרים ותשע שהתכוון לצאת לסוריה וחשוד בהשתתפות בארגון הלוגיסטי של הפיגועים.