רומן חדש בזירה הפוליטית: המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ,  הרעיף גילויי אהבה על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כשכינה אותו "מנהיג אמיתי בניגוד לנשיא אובמה".



טראמפ אמר דברים אלה לאחר שפוטין תיאר את המועמד המוביל לנשיאות הרפובליקנית כ"מבריק" במסיבת עיתונאים במוסקבה. "כשאנשים קוראים לך מבריק, זה תמיד טוב, במיוחד כאשר מי שקורא לך ככה הוא האדם העומד בראש רוסיה", אמר אתמול טראמפ בראיון ל-MSNBC. המראיין ג'ו סקארבורו ציין כי פוטין הוא "אדם שהורג עיתונאים, יריבים פוליטיים ופולש למדינות" ואמר לטראמפ שלא כדאי לו להגיד מילה רעה על האיש החזק הזה.



"הוא מנהל את המדינה שלו ולפחות הוא מנהיג, שלא כמו מה שיש לנו בארץ הזאת", המשיך איל הנדל"ן. סקארבורו המשיך ללחוץ על טראמפ: "אבל הוא הורג עיתונאים שלא מסכימים איתו", אבל טראמפ הסית את הנושא ואמר: "ובכן, אני חושב שהמדינה שלנו גם הורגת הרבה" והוסיף: "יש הרבה טיפשות בעולם כרגע, הרבה הרג מתרחש, ככה זה".



"אני מבולבל", אמר המראיין, "אני מתכוון, ברור שאתה מגנה את ולדימיר פוטין שהרג עיתונאים ומתנגדים פוליטיים, נכון?" וטראמפ ענה: "בטח, בהחלט".



מאוחר יותר יריבו למרוץ לנשיאות, ג'ב בוש נזף בטראמפ שהתיידד עם פוטין. "מנהיג אמיתי לא היה מתחנף לבריונים ועריצים כמו פוטין", צייץ מושל פלורידה לשעבר בטוויטר. טראמפ כמובן לא נשאר חייב וצייץ בחזרה "ג'ב בוש מבייש את עצמו ואת משפחתו עם הקמפיין שלו. כדאי לו לשמור על האמת שלו".




מיט רומני, המועמד הרפובליקני לנשיאות 2012 שכבר זכה ללעג שוב ושוב על ידי טראמפ מכיוון שהפסיד לנשיא אובמה, גם השתתף בקרב הציוצים וכתב: "הבחנה חשובה: פוטין הוא בריון ההורג עיתונאים ומתנגדים, הנשיאים שלנן הורגים מחבלים ולוחמים של האויב".