הפרלמנט היווני הצביע היום (שלישי) בעד הכרה במדינה פלסטינית כאשר רוב הנבחרים תמכו בהחלטה הסמלית. הפרלמנט היווני הכיר באופן רשמי במדינת פלסטין בדיון שהתקיים היום ובו השתתף יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בהכרה זאת מצטרפת יוון למדינות אירופיות כמו שבדיה, צרפת ובריטניה.



מדובר בהצהרה בעייתית כשלאחרונה ישראל ויוון הכריזו על הרצון לשיתוף פעולה בנושא הגז. בחודש שעבר ביקר ראש הממשלה היווני, אלכסיס ציפראס בישראל, ונועד הן עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והן עם אבו מאזן. לאחרונה חלה הקרבות ביחסים בין ירושלים לאתונה. בסוף ינואר צפוי נתניהו לבקר ביוון. המדינות דנו לאחרונה באפשרות כי ישראל תייצא גז ליוון וקפריסין וכן הנחת צינור גז בין המדינות.



ההכרה במדינה פלסטינית מגיעה לאחר שאמש הודיעה הרשות הפלסטינית כי תחל להנפיק דרכונים עליהם רשום 'מדינת פלסטין' בשנת 2016. את הדברים הכריז יו"ר הרשות, מחמוד עבאס, בפגישה עם ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס באתונה. "לגבי הנושא של דרכונים תחת השם מדינת פלסטין, ננפיק דרכונים חדשים תוך שנה או אפילו פחות. כבר שינינו את כל המסמכים שהונפקו על ידי המשרדים הממשלתיים והשירות הציבורי והם נושאים את השם 'מדינת פלסטין'. אנחנו כבר לא מקבלים את השימוש בשם 'הרשות הפלסטינית'", אמר אבו מאזן במסיבת עיתונאים עם ציפראס. 



דרכון של הרשות הפלטינית. צילום:רויטרס
דרכון של הרשות הפלטינית. צילום:רויטרס



כזכור, אמש הבהיר משרד החוץ באתונה כי לא יפגע ביחסים הטובים עם ישראל". ראש הממשלה היווני אמר כי "צריך להדגיש את החשיבות של קיום תהליך שלום אמין ועם יעד מדיני ברור, כדי לתת לעם הפלסטיני תקווה, אבל גם לעם הישראלי, לעתיד טוב יותר וחיים משותפים בשלום".