"סוריה מוכנה לקחת חלק בשיחות השלום בז'נבה ומקווה שהדיאלוג יסייע למדינה להקים ממשלת אחדות לאומית", כך אמר שר החוץ הסורי, ואליד אל-מועלם. ביום שישי האחרון מועצת הביטחון של האו"ם אישרה פה אחד החלטה המאשרת מפת דרכים בינלאומית לתהליך השלום בסוריה, במה שהיה מופע נדיר של אחדות בין המעצמות הגדולות בסכסוך שגבה חיים של יותר מרבע מיליון בני אדם. 



טיוטת ההסכם מעניקה למעשה את ברכת האו"ם לתכנית משא ומתן שנידונה לפני כחודשיים בווינה. האו"ם מתכנן כנס שיחות שלום בז'נבה לקראת סוף ינואר. שר החוץ הסורי סיפר שהוא אמר לשר החוץ הסיני וואנג יי, כי "סוריה מוכנה להשתתף בדיאלוג הסורי בז'נבה ללא כל התערבות זרה". הוא הוסיף כי "המשלחת שלנו תהיה מוכנה ברגע שנקבל רשימה של משלחת האופוזיציה".



טיוטת ההסכם של מועצת הביטחון באו"ם כוללת תכנית משא ומתן מוקדם בווינה, קריאה להפסקת אש וכן מחייבת את הממשלה הסורית והאופוזיציה ליצור ממשלת אחדות ולקיים בחירות תוך שנתיים. למרות הסכמתן של המעצמות על הטיוטה, הן עדיין חלוקות בנושא מי ייצג את האופוזיציה, כמו גם על עתידו של נשיא סוריה, בשאר אל-אסד.



שר החוץ הסיני הזמין את חברי הממשלה והאופוזיציה הסורית להגיע לבייג'ינג כדי לסייע בתהליך השלום. סין אירחה בעבר נציגים מהממשלה והאופוזיציה הסורית לפני והיא מעוניינת להישאר שחקן דומיננטי בסכסוך בסוריה.