היחסים בין נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ידועים כמתוחים במיוחד, אך פרשה חדשה חושפת את עומק אי האמון בין וושינגטון לירושלים. ידיעה במגזין האמריקאי ה"וול סטריט ג'ורנל" חושפת כי אובמה הורה להאזין לראש הממשלה נתניהו, זאת לאחר שהודיע באופן מפורש כי לא יאפשר האזנות סתר על מנהיגים של מדינות בעלות ברית.

במאמר שעלה באתר האינטרנט של המגזין, המצטט בכירים בממשל האמריקאי, נכתב כי הנשיא אובמה המשיך בפעולות הריגול אחר ישראל ובעלות ברית אחרות, זאת למרות הצהרותיו לפני כשנתיים כי יסיים את האזנות הסתר. בראש רשימת האישים שהוזכרו בידי הבכירים האמריקאים נמצא ראש הממשלה בנימין נתניהו. 
על פי הדיווחים, הממשל האזין לשיחותיו של נתניהו במהלך החתירה להגעה להסכם גרעין עם איראן במהלך הקיץ. הגורמים שציטט ה"וול סטריט ג'ורנל" טענו כי ההאזנות לשיחות בין נתניהו לעוזריו חשפו בפני הנשיא כי נתניהו מתכנן להדליף את תוכן ההסכם המתגבש בין ארצות הברית לאיראן, במטרה להביא להכשלתו. 

הסוכנות לביטחון לאומי האמריקאית, ה-NSA, חשפה שיחות שהתנהלו בין נתניהו ואנשי המטה שלו לבכירים בסוכנות היהודית הארצות הברית וקבוצות יהודיות אחרות. אך התגלית החשובה ביותר היא כי הסוכנות האזינה לשיחות בין אנשיו של ראש הממשלה למחוקקים אמריקאים בקונגרס.
בכירים בבית הלבן היו סבורים כי ההאזנות לנתניהו חשובות במטרה לסכל את הקמפיין המתוכנן של ונגד הסכם הגרעין, אך חלקם הביעו הסתייגויות מההאזנות וטענו כי מדובר בסיכון פוליטי. למרות זאת הגדירו חלק מאנשי ממשלו של אובמה את הצורך בהאזנה לנתניהו כ"עניין של ביטחון לאומי".  אחד מהבכירים אף צוטט בכתבה אומר:  "להיות בעלטה בנוגע לביבי? כמובן שלא נעשה דבר כזה".
חשדותיהם של אנשי הבית הלבן התאמתו כשההאזנות חשפו כי נתניהו ויועציו הדליפו פרטים מהמשא ומתן בין ארצות הברית ואיראן במסגרת הסכם הגרעין. לטענת אנשי הסוכנות לביטחון לאומי, הם הגיעו לפרטים אלו דרך רשתות הריגול של מדינת ישראל. 
בכתבה אף נחשף כי ממשל אובמה האזין לשיחות של בכירים במדינות זרות אחרות כמו גרמניה וצרפת. עד כה טרם התקבלה תגובה רשמית של אחת המדינות בכלל או של מדינת ישראל בפרט.