בישראל ממתינים היום (חמישי) בציפייה לשנה האזרחית החשדה, ובינתיים במקומות שונים בעולם כבר הספיקו לפתוח בחגיגות פתיחת שנת 2016. המדינות הראשונות שקיבלו את פניה של 2016 הן סמואה, פיג'י וטונגה. לאחר מכן הצטרפה גם גם ניו זילנד. שעתיים לאחר מכן השנה החדשה נפתחה באוסטרליה, שם נערכו חגיגות גדולות במופע זיקוקים.




פתיחת השנה החדשה נפתחת בצל איומי הטרור. באירופה מקבלים את השנה החדשה בכוננות ביטחונית גבוהה. הרשויות בבירת בלגיה, בריסל, הודיעו אמש כי בוטל הפסטיבל השנתי של ערב השנה האזרחית, הכולל מיצג זיקוקים, עקב חשש מפני מתקפת טרור. ההודעה מגיעה לאחר שאתמול נעצרו שני חשודים בתכנון פיגוע בבריסל. השניים נעצרו באזורים שונים במדינה.

כוננות ביטחונית בבריסל. צילום: רויטרס
כוננות ביטחונית בבריסל. צילום: רויטרס



פחד מפני מתקפות מורגש בארצות הברית, לאחר שגורמי ביטחון פדרליים הידקו את האבטחה במקומות בהם צפויות חגיגות, בין היתר בטיימס סקוור. גורמים רשמיים בארה"ב הבהירו כי האיומים לא אומתו והתבססו על מקור אחד, ללא אזכור של יעדים ספציפיים. כ-6,000 שוטרים יוצבו בטיימס סקוור בחגיגות הסילסבטר, כך מסרה המשטרה המקומית. "אנחנו מוכנים", אמר ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלזיו, במהלך השבוע. "העיר המוכנה ביותר בעולם להתמודדות עם כל תרחיש טרור", הוא הוסיף.




ההיערכות מתחזקת גם בטורקיה. המשטרה במדינה הצהירה כי עצרה שני בני אדם בחשד שיצרו קשר עם גורמי ארגון דאעש, במטרה לבצע מתקפת טרור בחגיגות פתיחת השנה האזרחית. השניים נעצרו אתמול לאחר שעל פי החשד תכננו לבצע פיצוץ בבירת טורקיה, אנקרה. השניים החזיקו בחגורות נפץ ובתיק שהכיל ברזלים וחומרים נוספים שנועדו לשימוש במטען נפץ.