הסנקציות על איראן יידחו: לאחר שאתמול דווח כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה הורה לממשלו להכין סנקציות חדשות על חברות בינלאומיות ועל יחידים, שסייעו לתכנית הטילים הבליסטיים של איראן, היום (שישי) ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אובמה משהה את הסנקציות.



הבית הלבן ידחה הטלת סנקציות פיננסיות חדשות באיראן וזאת לאחר שגורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי ממשל אובמה מתכונן לאשר סנקציות על כתריסר חברות ואנשים באיראן, הונג קונג ואיחוד האמירויות הערבית הקשורים לפיתוח תכנית הטילים הבליסטיים של איראן.



"אנו מחפשים כבר זמן מה סנקציות נוספות הקשורות לתכנית האיראנית לפיתוח של טילים בליסטיים, המבוססות על החשדות שלנו על פעילותה של טהרן, כולל השיגור שביצעה הרפובליקה האסלאמית ב-10 באוקטובר", אמר פקיד בממשל אובמה. "אנו שוקלים מגוון של היבטים שונים הנוגעים להטלת הסנקציות, כמו גם עבודה דיפלומטית העולה בקנה אחד עם האינטרסים הביטחוניים שלנו", הוסיף המקור, שהעדיף להישאר אנונימי.



אתמול גורמים רשמיים באיראן אמרו כי המנהיג העליון של המדינה יראה בסנקציות כאלו כהפרה של הסכם הגרעין ואף פורסם כי הנשיא, חסן רוחאני הורה לשר הביטחון שלו ביום חמישי להרחיב את תכנית הטילים.