פיגוע הירי הקשה שאירע אתמול (שישי) בתל אביב, בו נרצחו שני ישראלים, סוקר בהרחבה באתרי החדשות וכלי התקשורת בכל העולם. בצרפת, שהוכתה בתדהמה לפני כחודשיים כשפעילי דאעש ביצעו פיגועי טרור במספר מוקדים בפריז, הוצג הדמיון בין פיגוע הירי הקשה למתקפת הטרור הקטלנית, והסיקור אודותיו הופיע בכותרות הראשיות. ב"לה מונד" נכתב כי "יומה הראשון של השנה הפך יום מדמם בתל-אביב". 

 
"יום מדמם", הכותרת ב"לה מונד". צילום: צילום מסך

 
ב-New york Post האמריקאי, ציינו את מה שהעידו מספר ישראלים שנכחו בזירת הפיגוע, כי המחבל חייך בעת הירי: "החמוש חייך והרג שני אנשים, שמונה נפצעו בבר תל אביבי".
 

גם בבריטניה תפס הפיגוע את ראש הכותרות. ב-Sky-News הופיעה הכותרת: "מצוד אחר חשוד לאחר ששניים מתו במהלך ירי בבר" וב-CNN הציגו את האירוע כ"מצוד שמתנהל" ודיווחו כי למרות שהמניע לאירוע הירי אינו ברור, הוא מגיע אחרי גל התקפות של פלסטינים נגד ישראלים.


"המצוד נמשך" הכותרת באתר של רשת CNN. צילום: צילום מסך


הסיקור ברשת SKY. צילום: צילום מסך


ב-Daily Mail נכתב, לצד תמונות של המחבל בזירה: "האם מדובר במתקפת הטרור הראשונה של ארגון דאעש בישראל? המשטרה בודקת מי עומד מאחורי הרצח הכפול, כאשר נחשף שהיורה לכאורה, תקף בעבר חייל וניסה לחטוף את נשקו".
הסיקור באיטליה הציג זווית אחרת, לפיה המחבל שביצע את הירי פעל מתוך רצון לנקום במשטרת ישראל, שלפני כמה שנים הרגה את בן דודו. בעיתון "לה רפובליקה", האיטלקי ביקרו את התנהלות הרשויות בישראל, כשכתבו: "בדיוק היום החליטו רשויות הצבא הישראליות למסור למשפחות את גופותיהם של 23 פלסטינים שנהרגו בשבועות האחרונים, זאת אחרי שלפי הגרסה הרשמית של ישראל, הם ביצעו התקפות נגד ישראלים".
 
"מתקפה ראשונה של דאעש בישראל?", הסיקור באתר ה"דיילי מייל" הבריטי. צילום: צילום מסך




"לא אירוע טרור", הכותרת ב"לה רפובליקה". צילום: צילום מסך