העיתון הכווייתי ״א-ג׳רידה״ חושף היום (שישי), כי נשיא ארה"ב ברק אובמה, מתכנן לכבוש את מטה האו״ם, כמחליפו של המזכ״ל הנוכחי באן קי מון, לאחר סיום כהונתו כנשיא בעוד כשנה. המקורות מסרו, כי אובמה דן באופציה זו עם בכירים רפובליקנים ודמוקרטיים, בהם יהודים.
 
המקורות ציינו, כי עם היוודע הדבר לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא התחיל במאמצים לסכל את מה שהוא מכנה ״הפרויקט של אובמה״. נתניהו צוטט בעיתון הכווייתי תוהה בישיבות סגורות, ״האם לא מספיק לנו שמונה שנות שלטון אובמה במהלכן התעלם מישראל, כאשר היום הוא רוצה להיות בתפקיד שעלול לגרום לנו קשיים בזירות הבינלאומית?״. 
 
העיתון מציין, כי היחסים בין אובמה לנתניהו עכורים. מקורבים לנתניהו אומרים, כי ״אובמה הוא הנשיא הגרוע ביותר לישראל, למזרח התיכון ולבנות בריתה - מדינות ערב המתונות״. ע"פ העיתון, מקורב לנתניהו לא הכחיש שהוא ״מתכונן להכשיל את פרויקט אובמה״, והדגיש כי ״תקופת שלטונו התאפיינה בהתקרבות לאחים המוסלמים, הפלת שלטון הנשיא המצרי חוסני מובארק, וניסיונות כריתת בריתות עם האיסלאם הפוליטי״. 
 

לדברי המקורב, ״הקדנציה של אובמה מסתיימת עם כריתת ברית עם איראן, הסכם על תוכנית הגרעין שלה - שבסופו של עניין יביא לתסריט דומה למה שהתרחש בצפון קוריאה״. המקור הדגיש, כי ״ישראל לא תאפשר זאת, ותעשה את הצעדים המתבקשים למנוע מאיראן לייצר נשק גרעיני בצורה פומבית או סודית״.
 
גם הפעם אישר המקור המקורב לראש הממשלה, כי נתניהו ״רואה בתקופה זו הזדמנות ליחסים טובים עם אינטרסים משותפים עם המדינות המתונות שאובמה התנער מהן״.