דיווח ירדני: ירדן תמנה ועדה בינלאומית שתבדוק את "הפרת הסטטוס קוו של ישראל בהר הבית", כך דיווח היום (ראשון) העיתון הירדני היומי "אל-ראי". תפקיד מינוי הוועדה ניתן לירדן, המוכרת בינלאומית כמי שמגנה על המקומות הקדושים בירושלים, בזמן ועידה שהתקיימה לאחרונה במצרים, שבה השתתפו מומחים ערבים למשפט.

אבו מאזן מנסה להרגיע; ישראל: "שלא ידבר על הר הבית"

מהלכים פליליים


יו"ר הוועדה יהיה עורך הדין פייסל חיזאי, מומחה למשפט בינלאומי, שאמר כי הוועדה בראשותו תבדוק ותתעד את כל הפרות הסטטוס קוו שמבצעת ישראל במקומות הקדושים בירושלים, ואף תניע מהלכים פליליים נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג. נוסף על כך, חיזאי ציין כי נייר העמדה שהוגש על ידי הוועידה שהתקיימה במצרים הדגיש את התפקיד המרכזי של מלך ירדן, עבדאללה השני, בבדיקה של "ההפרות היומיומיות" של הסטטוס קוו במקום הקדוש על ידי ישראל, ויצירת עמדה בינלאומית מאוחדת נגדן.

שייח ראאד, בפסטיבל אל אקצא בסכנה ה-18. צילום: רויטרס
שייח ראאד, בפסטיבל אל אקצא בסכנה ה-18. צילום: רויטרס
הגל העכשווי של האלימות בין ישראל והפלסטינים קשור גם לקמפיין פלסטיני ששם לו למטרה "להציל את אל-אקצה ממאמצי הייהוד שלו על ידי הישראלים". הביקורים התכופים של חברי כנסת ישראלים באתר הקדוש למוסלמים וליהודים גם יחד נתפסים על ידי מוסלמים רבים כסימן לכך שישראל מתכוונת לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. עם זאת, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התעקש שוב ושוב כי לישראל אין כל כוונה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. הסטטוס קוו מכתיב כי יהודים יכולים לבקר במקום הקדוש אך לא להתפלל בו.