מכה נוספת לארגון דאעש: מנהיג בכיר בארגון בצפון עיראק נהרג היום (שני) בהפצצת מטוסי הקואליציה האמריקאית סמוך לעיר קירקוק שבצפון עיראק, כך נמסר מסוכנות הידיעות הכורדית.  המכה נוספה לתבוסה  של הארגון האחרונה בעיר רמאדי בעיראק ואבדן שטחים בסוריה. רב המחבלים, אחמד עבדוללה אגא אבו חיזפה, נהרג בשעות הצהריים יחד עם עוד שלושה מלוחמיו. אבו חיזפה היה מפקד מחוז דיבס הצפוני וגם הופקד על מערך פיגועי ההתאבדות של הארגון הרצחני. 
בכירים בארגון הפשמרגה, המיליציה המגנה על האוטונומיה הכורדית בעיראק, בירכו על חיסולו של אבו חיזפה ומסרו כי בעבר סבלו הכורדים רבות מפיגועי ההתאבדות אותם ארגן ומבצעי הסתננות לעיר קירקוק הנשלטת על ידי כוחות המיליציה הכורדית: "אבו חפיז היה איום על ביטחון האוטונומיה הכורדית ועל האזרחים באזור", נאמר הבהצהרה של המועצה הלאומית הכורדית לביטחון. מדובר בהצלחה נוספת של שיתוף הפעולה בין הכוחות המיוחדים של הכורדים לחילות האוויר של הקואליציה האמריקאית.
בעבר הניב שיתוף הפעולה הזה את הפשיטה המוצלחת של כוחות אמריקאים וכורדים על העיירה חוויג'ה ושחרורם של עשרות שבויים מידי דאעש. כמו כן, חוסל איש הדת המזוהה עם דאעש, מולא שוואן, ע"י חיל האוויר האמריקאי במהלך הקיץ.  

המדריך לטרוריסט

ארגון דאעש פרסם בחודש שעבר עלון בן 64 עמודים הפונה לנאמניו במדינות המערב ובו מוסבר בפירוט רב כיצד יוכלו להיטמע בחברה המערבית על מנת לבצע פיגועי טרור מבלי להיחשף. 



העלון, שפורסם באתר המאפשר פרסום אנונימי של טקסטים ותמונות, פונה בעיקר לפעילים בודדים וקבוצות קטנות וזכה לכותרת "קווים כלליים לבטיחות עבור הזאב הבודד ותאים קטנים". על המסמך חתום אבו עוביידה עבדאללה אל האדם, הידוע כמי שהעביר בעבר קורסים מצולמים שנועדו להדריך פעילי טרור.  


"אנו מציגים את העבודה הצנועה הזו עבור הג'יהדיסט הפועל כזאב בודד ועבור תאים קטנים של אחים המעוניינים להביא ניצחון לדתם. המדריך תוכנן בעבר עבור קבוצות גדולות של פעילים אך התאמנו אותו עבור פעילים בודדים. אין שום ספק היום, כי זה העידן של הזאב הבודד, אחים המתגוררים במערב צריכים לדעת כמה דברים חשובים על בטיחות במטרה להבטיח את הצלחת פעולותיהם" נכתב במדריך. 



בין העצות הצבעוניות יותר הניתנות במדריך הן התאמת צבעים לפי האופן המקובל באופנה, גילוח הזקן המזוהה עם האסלאם, הימנעות מבשמים לטובת מי הקולון הנפוצים יותר במערב ואפילו ענידת צלבים. 



"ניתן במקרים אלו לענוד שרשרת עם תליון צלב נוצרי. כפי שידוע לכם, נוצרים, או אפילו אטיאיסטים בעלי רקע נוצרי, עונדים על צווארם צלבים. אך אל תענדו צלב אם יש לכם שם מוסלמי, זה עשוי להראות מוזר ואף לעורר חשד", נכתב במדריך.