נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייצב היום (שלישי) באופן ברור לצד בעל בריתו, נשיא סוריה השקועה במלחמת אזרחים מתמשכת, בשאר אל אסד. בראיון לעיתון הגרמני "בילד" הודיע פוטין כי ארצו תעניק מקלט לנשיא סוריה, אם זה יזדקק לה, זאת לאחר שבעבר הביעו בכירים רוסים הסתייגות מהמשך שלטונו של אסד. 

"אני מאמין שעוד מוקדם לדבר על הנושא" אמר פוטין. "הענקנו מקלט מדיני למר סנאודן וזה היה הרבה יותר קשה משהיה להעניק מקלט לנשיא אסד" הנשיא הודה, בהתייחסו למדליף האמריקאי אדוארד סנואדן שקיבל מקלט מדיני ברוסיה. 
"עלינו לאפשר לעם הסורי להגיד את דברו. והרשו לי להבטיח לכם שאם הכל ילך באופן דמוקרטי, אולי אסד כלל לא יצטרך לעזוב את סוריה" הוסיף הנשיא פוטין.

פוטין לא היסס להאשים את המערב ואת בני בריתו במזרח התיכון, גם אם באופן מרומז במקצת ואמר: "אני חושב שאסד ביצע לא מעט טעויות במהלך העימות בסוריה. אך אנו יודעים טוב מאוד כי הקונפליקט במדינה לא היה מגיע לממדים אליו אליו הגיע אם הוא לא היה מוזן באספקה של כסף, לוחמים ונשק שהגיעו מחוץ למדינה".
פוטין אף שיבח את נשיא מצרים, עבד אל פתאח א-סיסי, על השצליח להביא את העימות הפוליטי דתי במצרים למצב של שליטה. פוטין קרא לחזק את המשטרים אותם הוא כינה "לגיטמיים" ברחבי המזרח התיכון ואסיה נוכח התחזקות הטרור.