בקהילה היהודית בצרפת שוררת דאגה רבה, לאחר גילוי גופתו של אחד ממנהיגי קהילת קרטיי, ממזרח לפריז בביתו. התביעה הכללית במשטרת קרטיי חוקרת בינתיים בכיוון של שוד אלים, אך לא פוסלים גם אפשרויות אחרות. היום (שלישי) נערך ניתוח בגופתו של אלן גוזלן, בן 73, לאחר המוות, שנמצאה הבוקר בדירתו שבו חי לבד. נסיבות מותו אינן ברורות. לא היו סימני פריצה על הדלת והקורבן כנראה פתח את הדלת לפורץ, או לפורצים.



בדירה שרר אי סדר, מגירות הוצאו ממקומן, חפצים שונים וכרטיסי אשראי נעלמו. גם מכוניתו של הנרצח נעלמה. גוזלן היה מזה 30 שנה חבר מועצת העיר מטעם מועצת הרפובליקנים, מפלגתו של הנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי, אבל גם אחד מנכבדי הקהילה שאביו ייסד.



הוא התפלל בדרך קבע בבית הכנסת המקומי, לאחר שלא הופיע אתמול לתפילת מנחה, הגיע אחיו וגילה את גופתו. בקרטיי היו אירועים אנטישמיים אלימים, כולל פריצה לביתה של משפחה יהודית למטרות שוד, שבמהלכה נאנסה אישה צעירה. בקהילה היהודית בקרטיי ובצרפת שוררת דאגה. האירוע בקרטיי מתרחש לאחר תקיפתו של בנימין אמסלם, שמסר הבוקר עדות במשטרה וזיהה את תוקפו. הוא סיפר כי הוא עייף מאוד, וקשה לו להתאושש ממה שאירע. הלשכה נגד אנטישמיות דרשה לחקור רקע אנטישמי אפשרי לאירוע בקרטיי.



כזכור, אמש התרחש אירוע דקירה בצרפת על רקע אנטישמי, בעיר מרסיי, שם ישנה כידוע קהילה יהודית גדולה. אמסלם שהלך ברחובות העיר, הותקף על ידי נער, ככל הנראה בן 15, אשר ניסה לפגוע בו בגלל מוצאו. הסכין שנמצאה בזירת האירוע, היתה באורך של כמעט 50 ס"מ, והיתה בקלות יכולה לגרום לנזק גדול יותר. נבדק חשד כי מדובר גם בצעיר מעורער בנפשו.



על פי חקירה ראשונית של האירוע, אמסלם הלך ברחוב, כשלפתע התנפל עליו הנער, אשר רגע לפני ניסיון הדקירה, קרא קריאות "אללה אכבר" ולאחר מכן הסתער על אמסלם. האחרון הצליח להתחמק מניסיון הדקירה הקריטי, אך נפגע בידו. הנער עצמו ברח מהאזור, אבל נתפס על ידי שוטרים ששהו במקום, וביצעו את המעצר.