עובד סיוע הומניטרי חשוד כי ניסה  להבריח ילדה אפגנית בת ארבע לבריטניה. העובד, רוב לאוורי, מתאר כיצד פעל ב"רגע של איבוד דעת". בן ה- 49 אמר שהוא "מתכונן לגרוע ביותר אך ממקווה לטוב ביותר", לאחר שמסר כי בכוונתו להודות באשמה בפני השופטים כשיופיע השבוע במשפט שיתקיים בצרפת.  לאוורי, אב לארבעה ילדים מהעיר לידס שבבריטניה, נעצר בעיר הנמל, קאלה, בחודש אוקטובר האחרון על ידי משטרת הגבולות, לאחר שהילדה בהר אחמדי, המכונה "ברו" נמצאה בטנדר שלו. "רק ניסיתי לעזור לילדה קטנה" אמר לאוורי, וסיפר שאבי הילדה ביקש ממנו לקחת אותה לבני משפחתו המתגוררים בלידס.



מדריך הכושר הצבאי לשעבר סיפר שהכיר את ברו בזמן שבנה מקלטים במחנה המעבר שבקאלה. במבט לאחור הוא אמר: "לא חשבתי באופן רציונלי, רק חשבתי, איך אפשר להשאיר את הילדה קטנה הזאת כאן". לדבריו קיווה לאפשר לה חיים טובים יותר בלידס. "שם יש לה משפחה שתאהב אותה, תחנך אותה, תיתן לה בית, ויהיה לה חדר שינה משלה". הוא הוסיף כי האפשרות השנייה היתה להחזירה למקלט. "אבא שלה היה משכן אותה חזרה במקלט הקר והיא היתה ממשיכה לחיות כך בתנאים האלה".



לאוורי נתפס כאשר כלבי גישוש של משטרת הגבולות הבריטים מצאו שני גברים אריתראים מסתתרים בחלק האחורי של הטנדר שלו ללא ידיעתו. לאוורי, שירד 19 ק"ג מאז אוקטובר אמר שהוא מחכה לגזר הדין, שיכול להסתכם בחמש שנות מעצר או קנס כספי של 30 אלף אירו. בתשובה לשאלה האם הוא חושב שצפוי לו עונש מאסר, ענה: "הייתי אומר שזה בהחלט סביר". רק חשבתי שלילדה מגיעים חיים טובים יותר ממה שיש לה. המוטו שלי בחיים הוא שאתה לא יכול לעזור לכולם, אבל כל אחד יכול לעזור למישהו – ברו ואבא שלה היו ה'מישהו הזה' שלי".



לאוורי הודהב בטעותו והוסיף: "מה שעשיתי היה משגה, אבל עשיתי את זה ברגע אחד בלי לחשוב באופן רציונלי. כל מתנדב ששהה זמן מה באחת מהמחנות האלה יגיד לך שמחשבות רציונאליות פשוט עוזבות אותך. הן פשוט לא קיימות". בתוך כך אלפי אנשים חתמו על עצומה הדוחקת בשר החוץ הבריטי, פיליפ המונד, לבקש חנינה מהשלטונות הצרפתיים.