חמישה בני אדם נהרגו ו-39 נוספים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת שאירע אמש בעיר דיארבקיר בדרום מזרח טורקיה. הפיצוץ התרחש במתחם משטרתי, כך מסרו היום (חמישי) גורמים רשמיים במדינה. ממשרד מושל המחוז נמסר כי המחתרת הכורדית (PKK) ביצעה את המתקפה באזור תחנת משטרה בדיארבקיר סמוך לשעה 23:30.



פיגוע התופת שבוצע היום בדרום מזרח טורקיה ממשיך את אירוע הטרור שאירע לפני יומיים באיסטנבול. כזכור, ביום שלישי מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במרכז העיר איסטנבול. באירוע נהרגו עשרה תיירים אזרחי גרמניה ונפצעו 15 נוספים. הפיגוע התרחש בכיכר סולטן אהמט, הנמצאת במרכז החלק התיירותי של העיר.



המחבל המתאבד שביצע את הפיגוע באיסטנבול הוא נאביל פאדלי, בן 28 ממוצא סעודי, הוא נכנס לטורקיה ב-5 בינואר, וזיהויו נעשה על ידי טביעות אצבע. הרשויות טוענות כי פאדלי היה פעיל דאעש, ונרשם במשרד ההגירה, אך לא הופיע ברשימת החשודים, על פי שר הפנים של טורקיה, אפקן אלה. "ההערכה כי נלקחו ממנו טביעות אצבעות וכי יש רישום שלו היא נכונה. אך הוא לא היה ברשימות המבוקשים שנשלחו אלינו ממדינות אחרות", אמר אתמול השר אלה.



פיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס
פיגוע באיסטנבול. צילום: רויטרס



בתוך כך שירותי הביטחון ממשיכים בפעולות, המשטרה פשטה אתמול על אזורים נרחבים בעיר איסטנבול ועצרה שלושה חשודים בעלי אזרחות רוסית. כמו כן, בטורקיה ישנם גלי מעצרים של תומכי אופוזיציה, בעיקר כאלה שתומכים במנהיג הגולה פטהוללה גילן שמתנגד לנשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן. 40 חשודים שנעצרו אמש הם ממתנגדי המשטר.



בחודש שעבר ביצעו לוחמים כורדים תקיפה על שדה התעופה סביחה גוקצ'ן, בתגובה למבצע הצבאי הברוטלי שמנהלת טורקיה במזרח המדינה נגד המחתרת הכורדית. במתקפה נהרגה עובדת ניקיון ונזק נגרם למספר מטוסים.