הכרטיס הזוכה בהגרלת הלוטו הגדולה בהיסטוריה של ארצות הברית נרכש בצ'ינו הילס, קליפורניה, כך אמרו הבוקר (חמישי) גורמים רשמיים במדינה. הזוכה המאושר, אך עדיין לא ברור אם היחיד, שזהותו לא פורסמה, יוסיף לחשבון הבנק שלו 1.5 מיליארד דולרים. ייתכן כי בהמשך היום יפורסמו פרטים על זוכים נוספים.



הסיכוי לזכות בשילוב המספרים המנצח עמד על לא פחות מ-1 ל-292 מיליון, והמספרים שעלו בהגרלה היו 19, 4, 34, 27, ו-8, והמספר החזק היה 10. הזוכה המאושר יוכל לבחור האם לקבל מיד את הפרס במזומן, מה שייאלץ אותו "להסתפק" בסכום של 930 מיליון דולרים, או לקבל את הסכום המלא שינוכה ממס ויתפרס על תשלומים במשך 29 שנים.



הזכייה ב"פאוורבול" והסיכוי להפוך למיליארדר החדש של צפון אמריקה העסיקה את תושבי ארצות הברית בימים האחרונים, ולא סתם. "טירוף הקנייה" הורגש ורבים הגיעו לרכוש כרטיסים בתקווה שיזכו בתואר הנחשק.



המונים מחכים לקנות כרטיס. צילום: רויטרס



הפרס העצום של הגרלת הפאוורבול, בה משתתפות 44 מדינות בארצות הברית, טיפס בעקביות במשך שבועות, לאחר שאיש לא ניחש נכונה את כל המספרים. בהגרלה שנערכה לפני כשבוע וחצי, ובה עמד הפרס על 1.3 מיליארד דולרים, לא זכה אף אדם. הדבר גרם לזינוק חד במכירת הכרטיסים, בשל גודלו של הפרס.