בית הספר החרדי תלמוד תורה שנמצא בסטמפורד היל בצפון לונדון, עומד להסגר בחודש הבא על ידי המחלקה לחינוך אחרי שפקחים הזהירו כי הוא אינו עומד ב"סטנדרטים המינימליים", כך לפי דיווח הלילה (שישי) ב"אינדיפנדנט". הפקחים, שבחנו את בית הספר בו לומדים יותר מ-200 תלמידים, טענו כי תוכנית הלימודים שלו בשפה העברית "מעודדת בידוד חברתי כי היא צרה ובנויה כמעט לגמרי על לימודי תורה".



בביקורת נמצא כי בית הספר "מגביל את ההתפתחות הרוחנית, המוסרית החברתית והתרבותית של תלמידיו" ומונע מהם "לפתח הבנה עמוקה ורחבה יותר של מגוון האמונות, הקהילות, התרבויות וסגנונות החיים, כולל אלה שבאנגליה".



"כישלונות בית הספר" פורטו בסדרת דוחות שנשלחה לבית הספר לאחר שביקש להיחשב כבית ספר פרטי. הדוחות מהשנים 2014-2012 נחשפו לאחר בקשות שנבעו מחופש המידע. לפי הדוחות, בית הספר הצהיר כי מתוך "עיקרון דתי" הוא לא מאפשר לתלמידיו ללמוד אנגלית או מספק להם חינוך חילוני. למרות שבית הספר לא עמד בסטנדרטים המינימליים שלוש פעמים, לא ננקטו צעדים על מנת לסגור אותו והוא המשיך לפעול. התייעצות ממשלתית בנושא בתי ספר ש"אינם מקדמים סבלנות" תתקיים בהמשך החודש.



"ילדותם של מאות ילדים נגזלה"


האגודה ההומניסטית הבריטית שפועלת נגד כל בתי הספר הלא חוקיים שמבוססים על "אמונה", בירכה על ההחלטה אבל קראה למזכירות החינוך לפעול נגד כל בתי הספר הפועלים בסגנון דומה. בהודעה שפרסמו נכתב: "אנו שמחים שהממשלה פועלת לסגירת בית הספר, אך ברור כי ישנם בתי ספר רבים בסגנון. המצב הנחשף על ידי הדוחות שערורייתי ואנשי הממשלה אשר לא פעלו כנגדו בעבר צריכים להתבייש בעצמם על כך שעמדו בחיבוק ידיים בזמן שילדותם של מאות ילדים נגזלה מהם. בכל שנה, בכל חודש, בכל שבוע, המקומות האלה מורשים להתקיים, וזאת בזמן שמספר גדול של ילדים נעשה מבודד, לא מלומד, וסביר להניח שעובר התעללות. לכן אנו נפנה לממשלה בבקשה לנקוט צעדים מהירים יותר ממה שנקטו במקרה הזה".



דובר מחלקת החינוך הבריטית אמר כי "זו עבירה פלילית להפעיל בית ספר עצמאי לא רשום. טופס ההרשמה של בית הספר הזה נדחה וב-30 בדצמבר דווח להנהלתו על ההחלטה. הוא צפוי להסגר ב-12 בפברואר."