למעלה מחמישה עשר מיליון אזרחי טאיוואן יצאו היום (שבת) בבוקר עם פתיחת הקלפיות להצביע בבחירות לנשיאות ולבית הנבחרים של המדינה לאחר מערכת בחירות סוערת וסקרים המצביעים על מהפך אפשרי, כשהמפלגה הדמוקרטית המתקדמת עשויה לזכות בשלטון בפעם הראשונה מאז שנת 2008 ובפעם השנייה בתולדותיה. 



על אף שעד כה לא נרשם שיעור מצביעים גבוהה, המערכת הפוליטית הסוערת במדינה מוציאה לרוב אחוזים גבוהים של מצביעים אל הקלפיות. ברקע לבחירות נמצא המיתון הכלכלי המתמשך במדינה, שזכתה לכינוי "הנמר האסייתי" לאחר שכלכלתה המריאה והפכה ל"נס כלכלי" בשנות התשעים. מפלגת השלטון באי, הקומינטנג, נאשמת בשחיתות וחוסר יכולת להתמודד מול האתגרים הכלכליים והלחץ ההולך וגובר מצד השכנה האדירה במערב, סין. 



מנהיגת המפלגה הדמוקרטית המתקדמת, טסאי לינג וון, האישה הראשונה המתמודדת בבחירות לנשיאות במדינה, חרטה על דגלה מאבק בלתי מתפשר בשחיתות וניסיון לשפר את היחסים עם סין. וון גם הבטיחה לפעול למען זכויות הקהילה הלהטב"ית במדינה, הזוכה ליחס קריר מצד האליטה השלטת במדינה. לינג וון מובילה בפער גדול ברוב הסקרים שבוצעו במהלך מערכת הבחירות באי.



מנגד, יריבה, אריק צ'ו לין לואן, העומד בראש מפלגת הקומינטאנג, ידוע בעמדותיו הנוקשות מול בייג'ינג ובעמדות חברתיות שמרניות. מפלגת הקומינטנג שלטה במדינה לאורך כל המחצית השנייה של המאה העשרים ולמשך רוב ההיסטוריה של מדינת האי הצעירה. מדובר במפלגתו של הגנרל צ'נג קאי שק ששלט בסין עד מלחמת האזרחים בה השתלטו הקומוניסטים על סין וצ'אנג ותומכיו נאלצו להימלט לאי טאיוואן וכוננו מדינה דמוקרטית.