התחממות ביחסים: קוריאה הצפונית אמרה היום (שבת) כי היא מוכנה לשים קץ לתכנית הניסוי הגרעיני שלה אם ארצות הברית וקוריאה הדרומית יפסיקו את התרגילים הצבאיים המשותפים שלהן. פיונגיאנג העבירה את ההצעה באמצעות דובר משרד החוץ, כשהשחקנים הראשיים באזור כבר דנים במתן סנקציות קשות יותר בתגובה לניסוי הגרעיני הרביעי של המדינה בתחילת החודש.



ארצות הברית וקוריאה הדרומית נלחמות באותו הצד מאז מלחמת קוריאה שהתרחשה בין השנים 1950-1953. קרוב ל-30 אלף אנשי צבא אמריקאים מוצבים בחלק הדרומי של חצי האי כמורשת של הפסקת האש שהביאה את הסכסוך לסיומו.



בנוסף לחידוש הבקשה לבעלות הברית לעצור את התרגילים שלהן, דובר משרד החוץ של פיונגיאנג גם הניח את האפשרות של הסכם שלום באזור. אבל ארצות הברית וקוריאה הדרומית עדיין נעות בכיוון של הענשת הצפון עבור מה שהן טוענות ניסוי פצצת המימן בתחילת החודש.



בעקבות המגעים בין סגן מזכיר המדינה האמריקאי, טוני בלינקן ועמיתו הדרום קוריאני לים סונג-נאם, משרד החוץ של סיאול הבהיר שהם הסכימו על הצורך ב"סנקציות חזקות ומקיפות נגד קוריאה הצפונית".



כזכור, בתחילת החודש קוריאה הצפונית ביצעה ניסוי בפצצת מימן כדי להתגונן מול ארצות הברית. בהודעה ששודרה בטלוויזיה, אמר המשטר כי לא יוותר על תכנית הגרעין כל עוד ארצות הברית תשמור על "עמדת התוקפנות" שלה. מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, חתם על הצו המורה לערוך את הניסוי שלושה ימים לפני קיומו. בתגובה לניסוי, ארצות הברית שלחה מפציץ בין יבשתי מדגם B-52 בטיסה נמוכה מעל שטחה של קוריאה הדרומית, כשהוא מלווה במטוסי קרב של חיל האוויר הדרום קוריאני והאמריקאי.



המפציץ המריא מבסיס חיל האוויר האמריקאי באי גואם ואליו נלוו שני מטוסי קרב, האחד אמריקאי והשני דרום קוריאני. המפציץ שב לבסיסו בגואם והצבא האמריקאי מסר בהצהרה לכלי התקשורת כי מדובר במטס הזדהות שנועד לחזק את ידיה של קוריאה הדרומית ולהבהיר את מחויבותה של ארצות הברית לבעלות בריתה באזור, המאוימות על ידי קוריאה הצפונית.