איך נראים החיים תחת שלטון המדינה האסלאמית בעיראק? מספר מוערך של כ-3,500 בני אדם, בעיקר נשים וילדים, מוחזקים ככל הנראה כעבדים בעיראק על ידי פעילי ארגון המדינה האסלאמית. הארגון משתית שלטונו באופן חמור, המלווה בהוצאות להורג פומביות, כך מסרו היום (שלישי) נציגי האומות המאוחדות בז'נבה, ודווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". הארגון, השולט גם בחלקים נרחבים בסוריה השכנה, מתעלל בנתיניו באופן כזה "שלפעמים מאמיר לפשעי מלחמה, לפשעים נגד האנושות, ואולי אף לרצח עם", כך נאמר על ידי גורמי האו"ם.
 

רצח ילדים

שליח האו"ם לעיראק ומשרד האו"ם לזכויות אדם העריכו כי 3,500 איש מוחזקים בימים אלה בעבדות על ידי המדינה האסלאמית. המוחזקים הם בעיקר נשים וילדים, ורבים הם מתוך הקהילה היזידית, ואחרים הם ממוצאים אתניים ומיעוטים דתיים אחרים, כך נאמר בדיווח המשותף בז'נבה. הדו"ח פירט כי מתקיימות הוצאות להורג בירייה, עריפת ראשים, שריפה בחיים וזריקת בני אדם מגגות בניינים. עוד נאמר בדו"ח, כי לאו"ם יש מידע על רצח ילדים המשמשים כחיילים ואישר דיווחים כי בין 800 ל-900 ילדים במוסול נחטפו מהוריהם על מנת לעבור הכשרה צבאית ודתית על ידי המדינה האסלאמית.
"גם הנתונים המבעיתים הללו", כך נאמר, "כושלים לתת את התמונה המלאה של סבלם של האזרחים בעיראק היום", מסר בכיר באו"ם לזכויות אדם, זייד רעאד אל חוסיין. לדבריו, "הנתונים לוכדים את אלה שנהרגו או סבלו מאלימות עודפת, אך רבים אחרים מתים כתוצאה מחוסר גישה לאוכל, מים או ציוד רפואי". אל חוסיין סיכם: "הדיווח הזה חושף את הזוועה שפליטים מעיראק שואפים לברוח ממנה כאשר הם מגיעים לאירופה ולאזורים אחרים בעולם".