שווייץ ואש"ף עשו ביניהן הסכם סודי ב-1970, לפיו הארגון לשחרור פלסטין, בראשות יאסר ערפאת, יפסיק לבצע פיגועים על אדמת שווייץ, ובתמורה ברן תספק תמיכה דיפלומטית למטרה הפלסטינית, כך דווח היום (רביעי) בעיתון ה"נויה צורכר צייטונג", היוצא בציריך. את המגעים מצד הממשלה השווייצרית הוביל שר החוץ דאז, פייר גראבר. פרטי ההסכם הסודי עדיין חסויים למשך 50 שנה, תחת החוק השווייצרי



על פי הדיווח, את הקשרים הראשוניים בין הצדדים, יזם ז'אן זיגלר, פעיל זכויות אדם ואיש שמאל וחבר הפרלמנט באותה תקופה. אם המו"מ הסודי היה נחשף, שווייץ היתה עלולה למצוא עצמה במשבר דיפלומטי עם ארצות הברית, בריטניה, גרמניה וישראל. 



במכון המחקר למדיניות חוץ "המסמכים הדיפלומטיים של שווייץ", אומרים, עם זאת, כי ההסכם אינו משמעותי במיוחד: "השיחות של גראבר אמנם לא היו ידועות עד היום, אבל ספק אם היתה להן השפעה מכרעת של היחסים עם אש"ף". 



באמצע שנות ה-70 היו מגעים ישירים בין ברן לאש"ף, אולם, לדעת המומחים, לא ברור האם הם היו קשורים להסכם הסודי. מנגד, ברור שהממשלה השווייצרית היתה מעוניינת לאפשר לאש"ף להקים משרד בג'נבה "על מנת למנוע את מתקפות הטרור בשווייץ". 



לשווייץ יש היסטוריה ארוכה של פיגועים שבוצעו על ידי פלסטינים. בפברואר 1970, התרסק מטוס של סוויס אייר זמן קצר לאחר שהמריא מציריך לתל אביב, וכל 47 הנוסעים, בהם 15 ישראלים, נהרגו. החשוד שמאחורי הפיגוע, אזרח ירדני, מעולם לא נלקח לבית משפט. שנה לפני כן, טייס אל על נרצח על ידי ארבעה מחבלים פלסטינים בשדה התעופה בציריך. 



בספטמבר 1970, נחטפה טיסה של סוויס אייר לניו יורק על ידי כוח קומנדו פלסטיני והוטס לירדן על מנת להכריח את שווייץ לשחרר מחבלים פלסטינים הכלואים שם.