הפרשה הקשה של זיהום המים בפלינט ממשיכה להסעיר את ארה"ב: היום (חמישי) חשף ה"ניו יורק טיימס" תכתובות דואר-אלקטרוני שמראות כיצד התעלם הממשל במישיגן מתלונות על זיהום המים בעיר פלינט. בעיר הענייה שמרבית האוכלוסייה בה שחורה, נרשמו זיהומים במי השתייה, שהביאו עד כה למותם של עשרה ילדים ולפגיעה באלפים רבים נוספים.



העיתון האמריקאי חשף היום שורה של תכתובות בין גורמים בכירים בלשכתו של מושל מישיגן, הרפובליקאי ריק סיינדר, המעידות על יחס מזלזל מצד השלטונות לתלונותיהם של התושבים. בין היתר נכתב כי המתלוננים על המים "הם אנטי-כל דבר", ונפסל המידע המדעי אודות הזיהום במים. חשיפה זאת באה על רקע טענות הקושרות את המחדל של ממשל מישיגן לכך שמרבית אוכלוסיית פלינט שחורה, ענייה ומוכת אבטלה, מה שמעורר מתחים גזעיים סביב הפרשה הקשה.



איש המשמר הלאומי שנשלח לחלק מי שתייה בעקבות המשבר. צילום: רויטרס
איש המשמר הלאומי שנשלח לחלק מי שתייה בעקבות המשבר. צילום: רויטרס



עיריית פלינט החלה לשאוב מים מנהר מקומי ב-2014, זאת על מנת לחסוך בתקציבים. תוך תקופה קצרה החלה להתלונן האוכלוסייה בעיר על מראה המים ועל הריח שלהם. עוד התלוננו התושבים על תופעות בריאותיות שונות שנגרמו משתיית המים ואפילו ממגע בהם, כמו איבוד שיער ופריחות. התושבים, רובם עניים וחלק גדול מהם מובטל, נאלצו להרתיח את מי הברז ופנו בתלונות לגורמים שונים בממשל.



הגורמים הרשמיים בעיר טענו במשך תקופה ארוכה שהמים "בטוחים לחלוטין". רק באוקטובר 2015 הודה הממשל במישיגן שישנה בעיה חמורה של עופרת במי השתייה והכריז על מצב חירום כדי לקבל עזרה מהממשל הפדרלי. בעיר מתו עד כה עשרה ילדים ממחלת הלגיונרים, מחלה זיהומית הנגרמת מהרעלת העופרת. להרעלת עופרת חמורות כשמדובר בילדים, העלולים לסבול מהפרעות קוגניטיביות והתנהגותיות גם בבגרותם.