האם נשיא ארצות הברית ברק אובמה תומך בהילארי קלינטון כמועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות? בראיון שהעניק לאתר "פוליטיקו", אמר הנשיא, כי קלינטון יודעת מה באמת את המשמעות של להיות בחדר הסגלגל. "היא תהיה מוכנה מהיום הראשון, היא יותר מוכנה מכל מי ששואף למשרה ולא היה סגן נשיא", הסביר. הוא אמנם לא הביע תמיכה מפורשת בקלינטון, בהתאם לדברים שאמרו עוזריו בבית הלבן, לפיהם הוא לא יביע תמיכה באף אחד מהמועמדים



אובמה נשאל האם ברני סנדרס, יריבה העיקרי של קלינטון במרוץ, הוא מעין שחזור שלו ב-2008, וענה כי הוא לא חושב שזה נכון, אבל אמר כי יש דמיון בין המרוץ השנה, בו סנדרס הוא האנדרדוג מול קלינטון, אשת הממסד, לבין ההתמודדות שלו מול אותה קלינטון. הוא הגדיר את המרוץ הנוכחי כתחרות בין ניסיונה של קלינטון לבין החדשנות והאידאליזם של סנדרס.



הנשיא החמיא למזכירת המדינה שלו לשעבר ואמר שהיא חכמה כשד ומכירה כל עניין מדיני לבוריו. מנגד, הוא ציין ששנותיה במוסדות הממשל הם גם חולשתה. "זה יכול לגרום לה להיות זהירה יותר והופך את הקמפיין שלה לענייני, אך נטול השראה לפעמים", אמר. כמו כן, הוא התייחס להיותה המועמדת המובילה והממסדית ואמר כי במקרה של קלינטון מדובר חרב פיפיות. "לסאנדרס, שנסמך על השמאל במפלגה, יש את הפריבילגיה לדבר על מה שהוא רוצה, מכיוון שמבחינתו הוא לא יכול להפסיד, הסיכוי שלו נמוך בכל מקרה, אז הוא יכול 'להתפרע'". 



"הוא פגע בעורק במפלגה הדמוקרטית ששואל את עצמו, למה אנחנו מפחדים לדבר על חוסר שוויון? וזה מושך, אני מבין את זה", הסביר הנשיא. "אבל אני מאמין שאם ברני ינצח באיווה או בניו המפשיר, התקשורת תעשה את שלה ותחפור בתכניות שהוא מציע, כמה הן עולות ומה משמעותן, ואז הוא יהיה תחת ביקורת שהוא לא רגיל אליה".



אובמה גם התייחס למירוץ הרפובליקני וטען שדונאלד טראמפ וטד קרוז נבנים על על כעס שהצטבר במפלגה הרפובליקנית ובבסיס שלה, הוא גם ציין שהמפלגה הרפובליקנית הקצינה מאוד מאז 2008. "ג'ון מקיין הוא שמרן, אבל הוא לא הכחיש את ההתחממות הגלובאלית או קרא לאסור כניסת מוסלמים, הוא היה רפובליקני, אבל בר שיח".