הבית הלבן הודיע הערב (חמישי) כי הערכת משרד האוצר האמריקאי לפיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוא מושחת, "משקפת נכונה" את עמדת הממשל. 

השבוע אמר בכיר במשרד האוצר האמריקני לערוץ הבריטי BBC, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מושחת והממשל האמריקני יודע זאת "במשך שנים רבות" - כך פרסמה היום (שני) רשת השידור הציבורית הבריטית. אדם ז'ובין, המפקח על הסנקציות של משרד האוצר האמריקני, אמר את הדברים בתכנית "פנורמה" של הערוץ.

הממשל האמריקני הטיל סנקציות על עוזריו של פוטין, אך מדובר בפעם הראשונה שבה הוא מאשים בשחיתות את הנשיא באופן ישיר. דובר הנשיא הרוסי אמר ל-BBC כי "אין מה להגיב לשאלות או לנושאים כאלו משום שברור שהם בדיוניים".

דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר בתגובה במסיבת עיתונאים כי "זו האשמה רשמית" ודרש הוכחות. עם זאת פסקוב הוסיף כי "היחסים ההדדיים בינינו כרגע, שאינם במיטבם, במצב שבו לא סביר כי שקר כמו זה ידרדר אותם עוד יותר". שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הגיב גם כן וציין כי ארצו מעוניינת לאתחל מחדש את יחסיה עם ארה"ב.
 
לברוב ניצל את ההזדמנות לתקוף שוב את מסקנות ועדת החקירה הבריטית שבדקה את נסיבות מותו של המרגל הרוסי אלכסנדר ליטוויננקו, וקבע כי "אין עדויות" להאשמות שהעלתה הוועדה נגד המנהיגות הרוסית ואף אמר כי יש לתבוע את ממשלת בריטניה תביעת על לשון הרע.